محمد عباسی روز چهار شنبه در مراسم تجلیل از خیران این شهرستان که در دفتر مدیریت شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد، افزود: از این میزان کمک‌های خیران بیش از  ۹۰۰ میلیون ریال آن کمک نقدی بود.

وی بیان کرد: بقیه کمک‌های اهدایی خیران به صورت خرید و اهدای زمین، تجهیزات پزشکی و غیرپزشکی مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان این شهرستان بوده است که یکی از این موارد اهدای ۲ دستگاه دیالیز به ارزش یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال به بخش دیالیز این شهرستان می‌باشد.

وی تاکید کرد: با مشارکت خیران و استفاده از ظرفیت‌های مردمی می‌توان گام‌های اثربخشی در زمینه حوزه بهداشت و درمان برداشت.

وی با قدردانی از مشارکت خیران در این شهرستان از آنها به عنوان بازوان همراه و همیار عرصه سلامت یاد کرد و اظهار داشت: خیّران بوکانی از زمان شروع طرح توسعه بیمارستان بوکان تاکنون اقدامات ارزنده و موثری برای تجهیز آن انجام داده‌اند.

در این مراسم امام جمعه بوکان نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت سخاوت و بخشش در دین مبین اسلام گفت: طبق سفارش اسلام و تاکید قرآن کریم که می‌فرماید «بهترین مردم کسی است که نفع بیشتری به مردم برساند»، کمک‌های ارزشمند خیران مرحمی موثر بر دردهای بیماران و بزرگترین ذخیره آخرت برای بیماران است.
ماموستا ملاعباس احمدی ادامه داد: در قرآن بعد از مقام شهیدان که جانشان را در راه خدا اهدا کرده‌اند بالاترین مقام مربوط به کسانی است که مالشان را در راه خدا اهدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: به دلیل تحریم‌های دشمنان و بوجود آمدن تورم در جامعه لازم است افرادی که دارای شرایط مالی مناسب هستند، علاوه بر کمک به نیازمندان به دیگر سازمان‌های دولتی مانند بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و مدارس نیز کمک کنند.

ماموستا احمدی اظهار داشت: کمک به دستگاه‌های اجرایی از جمله بخش سلامت جزو باقیات و صالحات بوده و اجر آن ماندگار خواهد بود.

در این مراسم از ۱۵ نفر از خیران عرصه سلامت بوکان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد؛ شورای خیران سلامت بوکان در سال ۱۳۹۲ تشکیل شد و  بیش از ۳۰ نفر عضو دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.