دکتر جواد آقازاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان ۳۰۰ تختخواب مربوط به بیمارستان خصوصی میلاد ارومیه و بقیه مربوط به فاز دوم بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) و کلینیک ویژه و مرکز درمان سرطان میاندوآب است.

وی اضافه کرد: با اضافه شدن این تعداد تخت به جمع تخت‌های بیمارستانی آذربایجان غربی، این شاخص مهم درمانی در استان به ۱.۵ تخت به ازای هر یکهزار نفر می رسد.

وی بیان کرد: در حال حاضر متوسط کشوری سرانه تخت‌ بیمارستانی ۱.۶ به ازای هر یکهزار نفر است که به طور قطع به زودی به این رقم خواهیم رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در آینده نزدیک نیز بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی فوق تخصصی زنان ارومیه راه‌اندازی می شود که با تحقق آن از متوسط کشوری بالاتر خواهیم رفت.

آذربایجان‌غربی تا چند سال قبل در رده‌های پایینی از شاخص تخت بیمارستانی قرار داشت ولی با راه‌اندازی پی در پی چندین بیمارستان که از اعتبارات دولت تدبیر و امید احداث شد، این رقم به سرعت رشد داشته است.

در پاییز سال گذشته نیز فاز توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه، بیمارستان امام خمینی (ره) خوی، کلینیک تدبیر ارومیه و برخی دیگر از طرح‌های بیمارستانی با حضور دکتر «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران به بهره‌برداری رسید.

قرار است بیمارستان آیت‌الله خویی این شهر نیز در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.