اردلان محمدپور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که اواخر روز شنبه هفته آینده یک سامانه بارشی وارد آسمان استان می‌شود که موجب بارش برف و باران و کاهش دما خواهد شد.

وی اضافه کرد: این سامانه که بیشترین فعالیت آن در مناطق جنوبی استان خواهد بود تا روز دوشنبه به فعالیت خود در این مناطق ادامه می‌دهد که بارش های ناشی  از آن در شهرها به صورت باران و در مناطق کوهستانی و مرتفع به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به پایداری وضعیت هوای آذربایجان‌غربی تا پایان هفته جاری گفت: تا پایان هفته جوی آرام برای استان پیش‌بینی شده و در این مدت به ویژه در شهرهای بزرگ و پرجمعیت احتمال افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

وی در خصوص دمای هوای استان نیز در ۲۴ ساعت گذشته افزود: در شبانه‌روز گذشته چالدران با حداقل دمای منفی ۶ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر و میاندوآب با حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد گرمترین شهر استان بود. 

«محمدپور»، اظهار داشت: در همین مدت دمای هوای ارومیه بین یک و ۱۶ درجه سانتی‌گراد و دمای هوای مهاباد نیز بین منفی سه و ۱۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود و حداقل دما در شهرهای اشنویه، میاندوآب و تکاب به منفی پنج درجه سانتی‌گراد کاهش یافت.

وی در خصوص بارش‌های سال آبی جاری آذربایجان‌غربی نیز گفت: امسال به طور میانگین ۲۱.۱ میلی‌متر بارش در استان ثبت شده که در مقایسه با میانگین بارش‌های سال قبل ۶۳ درصد کاهش دارد.

وی اضافه کرد: سال گذشته تا این موقع ۵۶.۴ میلی‌متر بارندگی در استان ثبت شده بود که بارش‌های امسال ۳۵.۳ میلی‌متر در مقایسه با پارسال کمتر شده است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

آب و هوای این آذربایجان‌غربی سرد و کوهستانی بوده و بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع و تا اوایل خرداد هر سال تداوم دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.