کامبیز شاوله روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کاروان که شامل دانش‌آموزان پایه دهم دوره متوسطه دوم هستند با استفاده از پنج دستگاه اتوبوس در قالب اردویی یک‌روزه عازم منطقه عملیاتی «گوگ‌تپه» مهاباد شدند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری بیش از ۲ هزار دانش‌آموز طی هشت مرحله به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند، ادامه داد: ۷۵۰ دانش‌آموز پسر دیگر نیز طی سه مرحله به تدریج به مناطق عملیاتی این شهرستان اعزام خواهند شد. 

وی اظهار داشت: یکهزار دانش‌آموز دختر نیز پیشتر در چهار نوبت به مناطق عملیاتی این شهرستان از جمله گوگ‌تپه، یادمان شهید خلبان حیدری، یادمان شهید امینی و محل کار شهید کاوه اعزام شدند.

«شاوله» اظهار داشت: آشنایی دانش‌آموزان با رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی، بازخوانی وصیت‌نامه‌ها و خاطره‌های شهدا و آشنایی با نحوه و چگونگی انجام عملیات‌های این دوران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از اهداف اصلی اعزام کاروان‌های راهیان‌نور دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی است.

طی سال گذشته از این شهرستان در قالب کاروان راهیان‌نور بیش از ۲ هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدهانده‌اند.

آذربایجان‌غربی جزو استان‌های مقصد کاروان‌های راهیان‌نور شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود و وجود مناطق عملیاتی مختلف دوران دفاع مقدس در این استان موجب شده است تا سالانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از استان‌های همجوار آذربایجان‌غربی از مناطق عملیاتی این استان بازدید کنند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت جزو مناطق جنگی شمال‌غرب کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.