ماموستا ملاعباس احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه پیامبر (ص) همواره مسلمانان را به وحدت و برادری سفارش می کردند، اظهار داشت: انسجام و اتحاد راستین میان جامعه اسلامی، دژی محکم در برابر توطئه و فتنه‌های دشمنان است.

وی با بیان اینکه وحدت و اتحاد مشت محمکی بر دهان تفرقه افکنان در جامعه اسلامی است، اضافه کرد: بر مسلمانان و آحاد جامعه اسلامی واجب است که اتحاد خود را حفظ کنند زیرا وحدت باعث می‌شود دشمنان نتوانند به صف مسلمانان نفوذ کنند.

وی بیان کرد: همه مسئولان و متولیان حوزه فرهنگی باید از فرصت هفته وحدت برای بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی و بسترسازی برای ایجاد جامعه متحد اسلامی تلاش کنند.

ماموستا احمدی با اشاره به اینکه وحدت و همدلی مسلمانان نباید به این هفته معطوف شود، بیان کرد: تمام برنامه‌های پیامبر اکرم (ص) پس از دعوت به اسلام حفظ عزت و سربلندی و موفقیت مسلمانان بود که این امر مهم در پناه همفکری و همدلی آنان محقق می‌شود.

هفته وحدت مصادف با ولادت پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی(ص) است و اهل تسنن ۱۲ ربیع الاول و اهل تشیع ۱۷ربیع الاول را روز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌دانند و سوء استفاده دشمنان از این اختلاف عقیده موجب شد امام خمینی (ره) این ایام را با عنوان هفته وحدت نامگذاری کنند.

بیش از ۲۰ برنامه ویژه این هفته از ۱۹ تا ۲۴ آبان در بوکان به مناسبت هفته وحدت پیش بینی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.