حجت‌الاسلام عسگر فعال‌آذر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی ۳۷۰ باب مسجد اهل سنت در آذربایجان‌غربی  وجود داشت که این رقم در حال حاضر به ۲ هزار و ۷۰ باب رسیده است.

وی اضافه کرد: احداث و کمک به ساخت یک‌هزار و ۷۰۰ باب مسجد مربوط به اهل سنت طی ۴۰ سال گذشته نشان‌دهنده توجه به اقلیت‌های مذهبی در آذربایجان‌غربی است.

وی تصریح کرد: خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به برادران اهل سنت بی‌نظیر است اما این خدمات با هدف ایجاد تفرقه در کشور به درستی بیان نمی‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۳۵۰ عالم دینی اهل سنت در مساجد آذربایجان‌غربی فعال هستند.

رییس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای فعالیت‌های فرهنگی با محوریت مساجد در استان، ادامه داد: در ۲۲۰ مسجد اهل سنت استان کانون‌های فرهنگی و هنری با هدف ترویج فرهنگ ناب اسلامی به نوجوانان راه‌اندازی شده است.

حجت الاسلام فعال‌آذر از فعالیت ۶ مدرسه علمیه برادران و ۲ مدرسه خواهران اهل سنت در آذربایجان‌غربی خبر داد و اظهار کرد: مدارس مربوط به برادران در شهرستان‌های ارومیه، سردشت، پیرانشهر، مهاباد، بوکان و اشنویه و مدارس مربوط به خواهران در ارومیه و پیرانشهر فعالیت دارد.

وی گفت: در حال حاضر همچنین ۶۰۰ طلبه اهل سنت در آذربایجان‌غربی مشغول تحصیل در مدارس علمیه هستند.

وی با اشاره به فعالیت دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ۶ شهرستان آذربایجان‌غربی، افزود: این دفاتر در شهرهای ماکو، سردشت، پیرانشهر، اشنویه، بوکان و مهاباد راه‌اندازی شده است و به امور اهل سنت می‌پردازد.

رییس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت آذربایجان‌غربی با تبریک سالروز میلاد پیامبر بزرگوار اسلام (ص) اضافه کرد: برنامه‌های هفته وحدت از فردا /یکشنبه/ در استان آغاز می‌شود و تا جمعه این هفته ادامه می‌یابد.

حجت‌الاسلام فعال‌آذر بیان کرد: مولودی‌خوانی، ابتهال، برگزاری جشن و سرور در مساجد، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و محافل انس با قرآن، شب شعر، همایش ائمه جمعه و جماعات، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری همایش بزرگ وحدت با حضور علمای شیعه و سنی در مصلای امام خمینی (ره)، تجلیل از روحانیان فعال در تقریب مذاهب اسلامی و نشست هم‌اندیشی وحدت امت اسلامی در مقابل گروه‌های تکفیری از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.