ماموستا عبدالسلام امامی روز جمعه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مهاباد افزود: از اقدام دولت و سازمان انرژی اتمی دربرداشتن گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای ایران تشکر می‌کنیم و آن را یک جواب مثبت در برابر بدعهدی‌های طرف مقابل می‌دانیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی تاکنون به تمام تعهدات خود در برجام متعهد بوده، اضافه کرد: کاهش تعهدات هسته‌ای به صورت گام به گام و بر اساس عملکرد کشورهای حاضر در برجام و با هماهنگی کامل آژانس بین‌المللی انجام شده است.

ماموستا اظهار داشت: از کشورهای طرف مقابل به خصوص اروپایی‌ها انتظار می‌رود که نسبت به اجرا تعهدات خود در ارتباط با برجام اقدام کنند تا ایران نیز بتواند به اهداف خود در این توافق برسد.

امام جمعه مهاباد بیان کرد: همانطور که برداشتن گام اول، دوم و سوم کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران نقشه‌های دشمن را بر هم زد، در گام چهارم نیز انتظار داریم این اقدام انقلابی و مایوس کننده تر برای دشمن برداشته شود.

وی همچنین در ادامه با اشاره به زلزله آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: دراین حادثه تعدادی از هموطنان کشته و مصدوم شدند  که باید تلاش کرد تا مشکلات ناشی از این حادثه به درستی مدیریت و برطرف شود.

ماموستا امامی ابراز امیدواری کرد: هموطنان به مانند گذشته در صورت نیاز کمک‌های مالی و مادی خود را به خانواده زلزله زده و آواره شده اهدا کنند.

توافق ایران، روسیه، آمریکا، چین، انگلیس، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا که در سال ۲۰۱۵ به دست آمد، درباره برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران است که به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شناخته می شود.

بر اساس برجام، طرف های این توافق به خصوص آمریکا پذیرفته اند تا با لغو تحریم ها، گام های عملی برای بهره مندی ایران از منافع اقتصادی و تجارت با جهان بردارند و در مقابل، ایران هم هرگز به سمت دستیابی به سلاح اتمی نرود.

با روی کار آمدن دونالد ترامپ و دولت جدید آمریکا، این تعهد از سوی واشنگتن به صورت یکجانبه فسخ و یکسال قبل از آن رسما خارج شد.

چهاردهم آبان و پس از ناکام ماندن اروپا در اقناع ایران برای توقف روند کاهش تعهدات رئیس‌جمهور اعلام کرد به سازمان انرژی اتمی دستور داده تا از ۱۵ آبان «گام چهارم کاهش تعهدات برجامی» را بردارد.

بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک زلزله ۵/۹ ریشتری ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد امروز در عمق ۸ کیلومتری زمین، حوالی «ترک» در استان آذربایجان شرقی به وقوع پیوست. تَرْک یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی در شمال غرب ایران است. این شهر مرکز دهستان کندوان و بخش کندوان شهرستان میانه می‌باشد.دراین حادثه هفت تن جان خود را از دست داده و ۱۵ تن مصدوم و در بیمارستان بستری شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.