امیرعباس جعفری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زمین لرزه 4.8 ریشتری در ساعت 2:37 بامداد امروز رخ داد که هیچ خسارت مالی و تلفات جانی نداشت و برخی روستاهای خشت و گلی دچار خسارت جزئی شد.

وی اضافه کرد: زمین لرزه 5.9 ریشتری رخ داده در شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی نیز که در برخی شهرهای استان از جمله ارومیه احساس شده بود، مشکلی برای شهروندان ایجاد نکرد.

وی بیان کرد: از همان دقایق اولیه پس از وقوع این زمین لرزه ها، تیم های امدادی و مدیریت بحران در آذربایجان غربی به حالت آماده باش درآمدند و تیم های ارزیاب نیز به منطقه پیرانشهر اعزام شد.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی ادامه داد: در خصوص زمین لرزه شرق آذربایجان شرقی نیز هماهنگی های لازم برای اعزام نیروهای امدادی و اقلام مورد نیاز انجام شده ولی هنوز درخواستی از این استان دریافت نکرده ایم.

جعفری گفت: تنها یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس آذربایجان غربی برای کمک راهی مناطق زلزله زده شرق آذربایجان شرقی شده است.

زمین لرزه 5.9 ریشتری در ساعت 2:17 بامداد امروز جمعه شهر «تَرک» استان آذربایجان شرقی و زمین لرزه 4.8 ریشتری شهر گردکشانه شهرستان پیرانشهر آذربایجان غربی را به لرزه درآورد.

پس از آن نیز تا صبح امروز، چندین پس لرزه در مناطق شرقی آذربایجان شرقی به وقوع پیوست.

طبق برخی آمار 6 نفر اهالی روستای ورنکش استان آذربایجان شرقی در این زمین لرزه ها جان خود را از دست داده و حدود 200 نفر مصدوم شدند که تنها نزدیک به 10 نفر از آنها در بیمارستان ها بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.