سیدمحمدعابدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای مرحله دوم این طرح به زودی در چهار واحد بزرگ تولیدی و سپس در واحدهای متوسط و کوچک آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: آموزش و ترویج سبک زندگی، اعطای تسهیلات، مراقبت جسمی، روانی و اجتماعی و حرکت به سممت کارفرمای سلامت‌محور، سه بسته اجرایی و محوری طرح کاج برای پیشگیری از شیوع مصرف مواد مخدر در محیط‌های کاری است.

وی بیان داشت: کارگران نیروهای مولد جامعه هستند و ارتقای سلامت آنان باعث افزایش بهره‌وری و بهبود سلامت جامعه می‌شود، از این‌رو طرح «کاج» جهت بهبود شاخص‌های سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی کارگران به مرحله اجرا گذاشته می‌شود. 

وی تولید را مهمترین عامل در پیشگیری اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: باید هنجارهای فردی و علل و عوامل گرایش و مصرف مواد مخدر در واحدهای تولیدی مشخص شود تا بتوانیم با اجرای برنامه‌های هدفمند در راستای پیشگیری و مبارزه جدی با اعتیاد اقدام کنیم.

فرماندار خوی با تشریح اهداف و برنامه‌های طرح کاج، اعلام کرد: هدف راهبردی از اجرای این طرح این است که تا پنج سال آینده شیوع اعتیاد در جامعه کارگری ۲۵ درصد نسبت به سال پایه کاهش پیدا کند.

«عابدی» راه برون‌رفت از اعتیاد را همراهی و همدلی و تلاش همگانی و اجرای برنامه‌هایی در راستای ایجاد شور و نشاط و شادابی برای کارگران و خانواده‌های آنان دانست.

کاج، مخفف «کاهش آسیب‌ها در جامعه کار و تولید» است؛ این طرح بر اساس اقدام‌پژوهی در گروه هدف شامل پنج مرحله حمایت‌طلبی، توانمندسازی، اجرای بسته‌های سه‌گانه، معرفی کارآفرینان برتر و کاربست ملی و نهادینه‌سازی اجرا می‌شود.

آموزش سبک زندگی سالم، مشاوره کوتاه مدت، بهبود شرایط محیط کار و اجرای شیوه‌نامه رویارویی با کارگران و کارکنان مصرف‌کننده مواد مخدر از جمله بسته‌های خدمتی ارایه شده در این طرح است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.