سعید موسوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه خطری از این بابت رودخانه‌های استان را تهدید نمی‌کند، بیان کرد: تصاویر منتشر شده نیز مربوط به حوضه آذربایجان‌غربی نیست.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان نظارت و پایش این اداره کل به صورت دوره‌ای کیفیت آب رودخانه ها را آنالیز می‌کنند، اظهار کرد: مسیر حرکت آب از کشور ارمنستان به منطقه ثلاثه و سمت آذربایجان‌شرقی و سپس اردبیل است و بعد از آن به کشور آذربایجان رفته و به رود کورا سرازیر و سپس به دریاچه خزر می‌ریزد.
وی اضافه کرد: هر روز تیم‌هایی از کارشناسان محیط زیست برای گشت و کنترل به مناطق مختلف اعزام می‌شوند و در صورت بروز هرگونه آلودگی احتمالی موضوع بررسی و نتایج به اطلاع هم استانی ها می رسد.

موسوی با اشاره به نمونه برداری های انجام شده از رودخانه های استان بیان کرد: هر سه ماه یکبار نمونه برداری کیفی از آب رودخانه های استان انجام می شود و تاکنون هیچ گونه آلودگی زیست محیطی در رودخانه‌های استان مشاهده نشده‌است.

وی اضافه کرد: پایش میدانی محدوده رودخانه ها نیز ماهانه انجام  و در صورت نیاز ماهانه تکرار می‌ شود.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی بیان کرد: ۳۰ درصد محدوده رودخانه ارس در این استان واقع شده و در این محدوده مرز مشترکی با ارمنستان وجود ندارد و سرچشمه این رودخانه نیز از کشور ترکیه است.

به گزارش ایرنا در هفته جاری تصویری از ورود پساب به رودخانه ارس منتشر شده که اظهارنظرهایی را نیز در پی داشته است.

۱۴ رودخانه دایمی در آذربایجان‌غربی جاری‌ بوده که از جمله آنها رودخانه‌های ارس، شهرچای، روضه چای، گدار، زرینه، سیمینه، باراندوز، آغ چای و زولا چای است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.