علی‌محمد نیکبخت روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معیارهای پذیرش در این مرکز شامل ایده‌هایی مبتنی بر نوآوری و فناوری با رویکرد اقتصادی، برنامه کاری مناسب و متناسب با موضوع فعالیت و تیم کاری مناسب است.

وی با اشاره به اهداف مراکز رشد نیز اظهار داشت: ایجاد فضای لازم جهت رشد و گسترش واحدهای فناور و کمک به این واحدها در راستای تولید و توسعه محصولات و خدمات با ارزش افزوده بالا از اهداف این مراکز است.

وی تاکید کرد: ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت کارآفرینان، دانش آموختگان دانشگاهی و فناوران، ایجاد زمینه‌های لازم برای تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی و کمک به رونق اقتصادی محلی مبنی بر فناوری از دیگر اهداف مهم مراکز رشد است.

سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: تعداد شرکت‌های فناور فعال در پارک علم و فناوری این استان در سایه توجه مسئولان به ٩٢ شرکت رسیده است.

نیکبخت اضافه کرد: مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز جوانان نخبه استان را فراهم کند.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این شرکت‌ها در میاندوآب و  پارک علم و فناوری مرکز استان مستقر است اضافه کرد: تولیدات این شرکت‌ها در زمینه‌های برق و الکترونیک، صنعت ساختمانی، کشاورزی، تولید و اتوماسیون، شیمی و پلیمر، اکوتوریسم منابع طبیعی و محیط زیست و انرژی‌های نوین زیست فناوری است.

وی گفت: اولویت پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با توجه به تولیدات شرکت‌های فعال، توجه به نیازهای استان و سرمایه‌گذاری در این بخش است.

نیکبخت با بیان اینکه نیاز امروز کشور و جامعه توجه به بخش پژوهش و توسعه فضای فناوری است افزود: این امر نیازمند حمایت مسوولان ارشد استانی و سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

وی اضافه کرد: با توجه به تولیدات آذربایجان‌غربی اولویت ما در این شرکت‌ها توجه به نیازهای استان و سرمایه‌گذاری در این بخش است.

به گفته وی متقاضیان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مراحل ثبت نام به وب سایت مرکز رشد به نشانی inc.wastp.ir مراجعه و یا با شماره تلفن های ۴۲-۰۴۴۳۲۷۵۱۲۴۰ (داخلی ۱۲۳ ) تماس حاصل بگیرند.

پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری تاسیس شده است؛ این نهاد به عنوان یکی از ارکان مهم شکل‌گیری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تلاش می‌کند تا با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور به حمایت همه‌جانبه از شرکت‌های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه‌گذار بپردازد.

این پارک در تلاش است تا زمینه تجاری‌سازی و بازاریابی ایده‌های نوآورانه و فناورانه را فراهم کند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت‌ها در سطوح ملی و بین‌المللی داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.