حجت الاسلام امیرعباس عابدینی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: علاوه بر آن، خانواده های بی بضاعت و افراد تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و نهادهای حمایتی به صورت رایگان در این آرامستان دفن می شوند.

وی اضافه کرد: قطعه عمومی آرامستان باغ رضوان ارومیه قطعه 64 است که افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، اعضای خانواده های بی بضاعت و مجهول الهویت بدون دریافت یک ریال در آن به خاک سپرده می شوند.

وی بیان کرد: در قطعه 56 و 55 این آرامستان، قیمت قبر به ترتیب سه میلیون و 800 هزار و 2 میلیون و 500 هزار تومان است که بیشترین درآمد این آرامستان را به خود اختصاص می دهد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری ارومیه ادامه داد: درآمد ماهانه این سازمان 600 میلیون تومان است که در صورت پر شدن 2 قطعه 55 و 56 به یک سوم خواهد رسید.

حجت الاسلام عابدینی اظهار کرد: هیچ گونه خرید میلیونی قبر در ارومیه نداریم و این امر ساماندهی شده است.

حجت الاسلام عابدینی گفت: خرید قبر بر اساس کدملی در باغ رضوان ارومیه صورت می‌گیرد و هر فر حق خرید یک قبر را دارد و قبر خریداری شده توسط افراد تنها به افراد درجه یک فرد قابل واگذاری است.

وی افزود: قسمت قبر امانتی در باغ رضوان ارومیه نیز یک میلیون و 200 هزار تومان است و برای هر کد ملی تنها یک قبر اختصاص می یابد.

وی از دفن 2 هزار و 13 نفر طی سال جاری در باغ رضوان ارومیه خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد، یک هزار و 110 نفر مرد، 786 نفر زن و 117 نفر کودک بوده اند.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه بیان کرد: بیماری های قلبی و عروقی، سرطان و بیماری های داخلی بیشترین عامل مرگ و میر در این شهر به شمار می رود.

حجت الاسلام عابدینی افزود: در سال گذشته نیز سه هزار و 511 نفر در ارومیه دفن شده بودند که عمده علت فوت، بیماری های قلبی و سرطان بود.

وی بیان کرد: برای دفن فوت شدگان مشکلی نداریم و  با 10 هکتار از اراضی منابع ملی که به باغ رضوان اضافه شده، مشکلات تا سال ها رفع شده است.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه ادامه داد: با اشاره به اینکه آرامگاه حجت الاسلام حسنی به عنوان یکی از ماندگارترین طرح های کشور در باغ رضوان ارومیه در حال احداث است، گفت: این آرامگاه در 60 مترمربع روز 2 بهمن همزمان با سالروز به توپ بستن مسجد اعظم ارومیه افتتاح خواهد شد.

شهر ارومیه حدود 750 هزار نفر جمعیت دارد و باغ رضوان مهمترین آرامستان این شهر به شمار می رود.

برخی آرامستان هایکوچک نیز در حوالی شهر ارومیه قرار دارد که تعداد دفن شدگان در آنها بسیار کم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.