مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی روز سه‌شنبه در این مراسم که در مدرسه «شهید محمدباقر زرین» ارومیه برگزار شد با بیان اهمیت مطالعه و تاثیر آن در پیشرفت و توسعه جامعه اظهار داشت: یکی از شاخص‌های مهم توسعه یافتگی در دنیا دستیابی به اطلاعات است و لذا هرقدر سرانه مطالعه کتاب بیشتر باشد توسعه در کشورها بیشتر و سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری افزود: مطالعه کتاب‌های مختلف باید مورد توجه دانش‌آموزان قرار گیرد و آنها در کنار مطالعه کتاب‌های درسی برای افزایش دانش و آگاهی خود مطالعه سایر کتاب‌ها را نیز در برنامه خود بگنجانند.

وی به نقش مهم مربیان و معلمان در سوق‌دادن دانش‌آموزان به سمت مطالعه و انتخاب کتاب‌های فاخر اشاره کرد و گفت: مربیان نقش موثری در هدایت دانش‌آموزان برای مطالعه دارند و می‌توانند به این وسیله نسل جدید را به نسلی باسواد و محقق تبدیل کنند.

در ادامه ۲۰۰ جلد کتاب از جمله کتاب‌های مصطفی رحماندوست به دانش‌آموزان این مدرسه اهدا شد.

در مراسم مشابه دیگری در مدرسه روستای «دیگاله» این شهرستان که مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و مسوولان فرهنگی اداره کل دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی آذربایجان غربی نیز حضور داشتند ۳۰۰ جلد کتاب نیز به دانش‌آموزان این روستا اهدا شد.

ترویج فرهنگ مطالعه، بهره‌مند ساختن مناطق کم‌برخوردار از کتاب‌های جدید، آشناساختن دانش‌آموزان با کتاب‌های جدید و تشویق آنان برای مطالعه و گسترش فرهنگ مطالعه از جمله اهداف برگزاری هفته کتاب در مدارس و مناطق کم‌برخوردارست.

مصطفی رحماندوست معروف به شاعر «صد دانه یاقوت»، شاعر، نویسنده و مترجم مطرح کتاب‌های کودکان و نوجوانان کشور است؛ از این نویسنده و شاعر ایرانی، تاکنون ۳۱۴  اثر به صورت مجموعه شعر برای کودکان و نوجوانان، تألیف و ترجمه داستان‌های کودکان و نوجوانان و کتابهایی درباره فنون قصه‌گویی و ادبیات کودکان در ایران و جهان منتشر شده‌است. 

بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.