انور ابراهیمی‌آذر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشاورزانی که تاکنون مزارع کشت پاییزی و محصولات باغی خود را بیمه نکرده‌اند تا ۱۵ آبان‌ماه فرصت دارند با مراجعه به دفاتر بیمه نسبت به این مهم اقدام کنند.

وی با بیان اینکه استقبال از بیمه محصولات کشاورزی در سال زراعی جاری نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته، اضافه کرد: خطرپذیری فعالیت در بخش کشاورزی به علت وابستگی زیاد آن به شرایط جوی، همواره مقوله پوشش بیمه محصولات کشاورزی در منطقه را با اهمیت کرده است.

وی اظهار داشت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان تاسیس شد و محصولات کشاورزی را در برابر هرگونه خطر از جمله سیل، تگرگ، یخبندان، سرمازدگی و خشکسالی به ۲ صورت عمومی و انفرادی بیمه می‌کند.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مهاباد بیان کرد: براساس قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور ۵۶ درصد حق بیمه محصولات کشاورزی که کشاورزان مجاز به کشت آن هستند توسط دولت پرداخت می‌شود و ۴۶ درصد حق بیمه را کشاورز می‌پردازد.
به گفته وی بر اساس مصوبه اخیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی ایران امسال خسارت کمتر از ۱۰ درصد نیز به کشاورزان خسارت‌دیده که یکی از خواسته‌های کشاورزان بود، پرداخت خواهد شد بنابراین این مصوبه فرصت خوبی است تا همه کشاورزان محصول خود را بیمه کنند.

«ابراهیمی‌آذر» با تاکید بر اینکه کشاورزان نسبت به بیمه محصولات خود جدیت داشته باشند، اظهار داشت: اهمیت بیمه کشاورزی به اندازه‌ای است که می‌تواند امنیت سرمایه، خطرپذیری‌ها و برنامه‌ریزی کشاورزان را پوشش دهد و بیمه‌ها می‌توانند محیطی آرام را برای کشاورزان را در کشور ایجاد کنند.

سال گشته ۵۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان و باغداران شهرستان به علت سرمازدگی پرداخت شد.

مهاباد دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است؛ ۶۲ هزار هکتار از مزارع مهاباد در سال زراعی گذشته به کشت محصولات مختلف اختصاص یافت که ۵۲ هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.