حجت الاسلام ناصر خدایاری روز دوشنبه در کارگاه آموزشی قصه گویی در ارومیه افزود: رشد و شکوفایی و پیشرفت هر جامعه مرهون سرمایه گذاری و برنامه ریزی برای کودکان است.

وی با قدردانی از برگزار کنندگان این کارگاه و همچنین فعالان حوزه ادبیات کودک و نوجوان اظهار داشت: توجه هرچه بیشتر به حوزه ادبیات کودک و نوجوان و حمایت از فعالان و نویسندگان این حوزه بدون تردید می تواند خلاقیت را در کودکان بیدار کرده و اعتماد به نفس و دانش آنان را افزایش دهد.

وی ادامه داد: هراندازه حوزه ادبیات کودک و نوجوان در اولویت قرار گیرد به همان اندازه در آینده صاحب افرادی توانمند و خلاق خواهیم شد.

حجت الاسلام خدایاری بیان کرد: سرمایه گذاری در حوزه ادبیات کودک و نوجوان نتیجه ارزشمندی به دنبال داشته و باعث تاثیرگذاری ادبیات کودک و نوجوان ایرانی بر ادبیات کودک و نوجوان جهان شده و فرهنگ اسلامی و ایرانی را توسعه خواهد داد.

نویسنده و شاعر ادبیات کودک و نوجوان نیز در این کارگاه ضمن بیان اصول قصه گویی برای فعالان حوزه ادبیات کودک و نوجوان گفت: قصه گویی مهارت خوب شنیدن، خوب صحبت کردن و خوب مطالعه کردن را می‌آموزد.

مصطفی رحماندوست با بیان اینکه مهمترین فایده قصه گویی گسترش فرهنگ مطالعه است، افزود: قصه گویی همچنین قدرت حافظه را افزایش می دهد.

وی اظهارداشت: ادبیات کودک و نوجوان ایران توانایی جهانی شدن را دارد ولی تعامل ما با کشورهای مختلف به اندازه ای نیست که تاثیر گذار باشیم و در عوض ادبیات کشورهای خارجی برما تاثیر گذاشته است.

وی در خصوص علت گرایش کودکان و نوجوانان به الگوهای غربی گفت: متاسفانه رادیو و تلویزیون به فکر الگو سازی مناسب برای کودکان نیست و تنها اقدام به پخش یک برنامه کرده و در وسط آن کارتونی را پخش می کند که تناسبی  با روحیات کودک ندارد.

کارگاه یکروزه قصه گویی با حضور فعالان و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان و با حضور مصطفی رحماندوست نویسنده و شاعر ادبیات کودک و نوجوان با هدف آشنا ساختن فعالان این حوزه با اصول صحیح قصه گویی برای کودکان برگزارشد.

هدایت کودکان به سوی رشد و تعالی، پرورش ذوق هنری، ایجاد شوق مطالعه و دادن نظم منطقی به ذهن از اهداف ادبیات کودک و نوجوان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.