راهپیمایی امسال روز ملی مبارزه با استکبار نیز نظیر سال‌های گذشته با حضور پرشور مردم و مسئولان به ویژه نسل جوان همراه بود و جلوه‌های روشنی از پایداری روزافزون مردم به آرمان‌های انقلاب را نشان داد.

حضور پرشور کودکان، نوجوانان، جوانان، بانوان و مردان غیرتمند ارومیه‌ای همگام با دیگر نقاط کشور، بصیرت انقلابی مردم را به نمایش گذاشت و نشان داد که ایران اسلامی هیچ‌گاه در مقابل استکبار، زانو خم نمی‌کند.

مسئولان آذربایجان‌غربی که در طول مسیر راهپیمایی در ارومیه، پا به پای مردم شعارهای ۴۰ ساله انقلاب را فریاد می‌زدند، نیز در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا، این شور و شعور را نتیجه بصیرت انقلابی و پایبندی به عهد و پیمان مردم به ویژه جوانان تعبیر کردند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: حضور مردم نشان می‌دهد که مساله مبارزه با استکبار و ظالم که توسط امام راحل آغاز شده، در وجود این مردم رخنه کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مساله مبارزه با استکبار به نسل‌های جدید هم منتقل شده است و مردم ایران همواره بر علیه ظالم و استکبار وارد میدان شده‌اند تا انزجار خود را علیه نظام سلطه و در راس آن آمریکا نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه این امر نشانه بصیرت مردم انقلابی جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت:  ما این را مدیون زحمات امام راحل و شهدا بوده و مطمئن هستیم که این روحیه به نسل‌های آینده نیز منتقل می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به اینکه امروز نخستین ۱۳ آبان دهه پنجم انقلاب اسلامی است، گفت: این حضور عظیم مردم همیشه در صحنه جمهوری اسلامی ایران و مردم شهید پرور این استان نشان می‌دهد که مردم پای آرمان‌های انقلاب و خون شهدا ایستاده‌اند.

علی مصطفوی ادامه داد: باید قدردان حضور عظیم مردم در راهپیمایی روز ملی استکبارستیزی باشیم که اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان کشیدند.

محمد حضرت پور شهردار ارومیه با اشاره به اینکه ۱۳ آبان روز ملی استکبارستیزی بوده و نفرت مردم از استکبار را نشان می‌دهد، افزود: این امر بصیرت مردم را نشان می‌دهد و تبلور مبارزه دائمی مردم با استکبار و در راس آنها آمریکاست.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی نیز گفت: باید به این امر توجه شود که آمریکا به عنوان مخالف اصلی مردم جمهوری اسلامی ایران است و مردم با حضور خود در راهپیمای روز ملی استکبارستیزی نشان دادند که این امر را به خوبی می‌دانند.

سردار حبیب شهسواری ادامه داد: حرکت عظیم مردم در این راهپیمایی نشان می‌دهد که ما شاهد افول و شکست سیاست‌های آمریکا در صحنه جهانی هستیم و روز به روز این امر بیشتر می‌شود.

سردار مسعود خرم نیا فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به اینکه امروز بعد از ۴۰ سال باز هم دانش‌آموزان و جوانان ما در صحنه هستند، گفت: روزی فرا می‌رسد که راهپیمایی استکبارستیزی نظیر راهپیمایی اربعین جهانی می‌شود و کل عالم بشریت در مقابل استکبار شعار می‌دهند و آنها را محکوم کنند.

روز ۱۳ آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳، ماموران رژیم شاه، امام خمینی (ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید کردند. در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ دانش‌آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید. در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب، مبارزه ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد. بنابراین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را روز ملی مبارزه با استکبار نام‌گذاری کردند.

راهپیمایی ۱۳ آبان همزمان با سراسر کشور در ۱۷ شهرستان آذربایجان‌غربی برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.