منصور جلایر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از از کارشناسان مجرب در نصب وسایل گازسوز، استفاده از کلاهک های H شکل در مسیر دودکش و اطمینان از بازبودن مسیر خروج دود، خودداری از نصب لوله های فنری و آلومینیومی و پرهیز جدی در خصوص استفاده از یک لوله مشترک برای چندین وسیله گازسوز از جمله مواردی است که باید در فصل سرما رعایت شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن، جلوگیری از نصب بخاری و وسایل گازسوز در حمام و نصب بخاری های بدون دودکش در منزل، چک کردن مستمر لوله بخاری و اطمینان از فعالیت درست آن و استفاده از وسایل گازسوز استاندارد و هشداردهنده های منوکسید کربن از جمله دیگر مواردی است که باید برای ارتقای ایمنی مورد توجه خانواده ها قرار گیرد.

وی بیان کرد: شهروندان توجه داشته باشند که در صورت سرد بودن لوله بخاری روشن، باید آن را خاموش و با باز گذاشتن پنجره، هوای تازه را به داخل هدایت کرد.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی ادامه داد: سالانه صدها نفر در کشور و چندین نفر در آذربایجان غربی جان خود را به خاطر بی احتیاطی در این خصوص از دست می دهند و باید در این زمینه بسیار هوشیار بود و رعایت موارد ایمنی را با جدیت در دستور کار قرار داد.

جلایر از اهتمام ویژه اداره کل استاندارد آذربایجان غربی با اشاره به آغاز بازرسی ها از واحدهای عرضه کننده بخاری در استان گفت: از ابتدای فصل پاییز امسال از 20 واحد عرضه کننده بخاری گازسوز در استان بازرسی و موارد لازم گوشزد شده است.

وی افزود: این بازرسی ها شامل بررسی اتصال صحیح قطعات، وجود برچسب انرژی و نشان استاندارد بر روی بخاری است.

از ابتدای امسال بیش از 120 نفر بر  اثر استنشاق گاز منوکسید کربن در آذربایجان غربی مصدوم شده اند ولی تاکنون فوتی نداشته ایم؛ البته در صورت رعایت نشدن موارد ایمنی، با شروع فصل سرما امکان افزایش مصدومان و فوتی ها وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.