رحمان شمسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام خیرخواهانه توسط یکی از مفاخر شهرستان و استاد دانشگاه به نام «نادر کریمیان سردشتی» انجام شد.

وی اضافه کرد: این واقف نیک‌اندیش ۱۵ هزار جلد کتاب و نشریه به همراه کتاب‌های صوتی در زبان‌ها و موضوعات مختلف خود را وقف کرد.

وی با بیان اینکه این مورد نخستین وقف علمی در این شهرستان به شمار می‌رود، اضافه کرد: برای این مجموعه از کتاب‌ها و تعهد ایشان برای افزودن بیش از ۲ هزار جلد در هر سال، هم‌اکنون با کمبود جا مواجه هستیم به طوری که برای این مجموعه به یک ساختمان با زیربنای ۲۰۰ مترمربع نیاز است.

وی از خیران خواست تا برای نگهداری این مجموعه باارزش مکانی را اهدا کنند.

«نادر کریمیان سردشتی» متولد ۱۳۴۳ در سردشت نویسنده، پژوهشگر و مدرس دانشگاه‌های تهران بوده و صاحب بیش از ۸۰ اثر علمی منتشر شده در حوزه‌های گوناگون است.

سنت حسنه وقف یکی از افتخارات مکتب اسلام و نیز از موثرترین اهرم‌های اعتقادی و فرهنگی برای جبران بخشی از نیازهای مادی و معنوی جامعه است.

مردم مومن سردشت نیز برای فرایض دینی اهمیت زیادی قایل بوده و در ادای آن همواره پیشگام هستند؛ مردم این شهرستان علاوه بر وقف اموال خود، در پرداخت زکات نیز همواره در آذربایجان‌غربی پیشتاز بوده‌اند.

در این شهرستان 120 هزار نفری که در جنوب آذربایجان غربی و در امتداد مرزهای ایران با عراق واقع است، ۴۳۱ موقوفه و ۷۲۶ رقبه وجود دارد

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.