آیت‌الله عسگر دیرباز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان و بازتاب این اقدام در سطح جهان باعث شد ابهت ابرقدرت بودن کشوری که سال‌ها ملت‌های مظلوم را زیرسیطره خود قرار داده بود درهم بشکند.

وی با بیان اینکه معمار کبیر انقلاب اسلامی روز ۱۳ آبان را «انقلاب دوم» نامیدند اظهار داشت: شایسته است کتاب، شعر، داستان و آثار بی‌شماری در خصوص این واقعه تاریخی نوشته شود تا نسل جدید با این روز و علل وقوع آن آشنا شود.

وی ادامه داد: دانشجویان اسناد ریزشده در لانه جاسوسی آمریکا را به صورت کتاب و مجله‌هایی تدوین کردند که ضروری است این اسناد مورد مطالعه و تحقیق جوانان قرار گیرد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به اقدام شایسته امام خمینی (ره) پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان اشاره کرد و افزود: بنیانگذار انقلاب پس از دستگیر شدن جاسوسان آمریکایی دستور داد افراد سیاه‌پوست و همچنین زنانی که در بین جاسوسان بودند آزاد شوند.

وی با بیان اینکه این اقدام امام خمینی (ره) بازتاب وسیعی در سطح جهان داشت و یک نوع بلوغ فکری در مقابل استکبار جهانی بود اظهار داشت: موضع امام راحل بسیار هوشمندانه بود و همین امر یکی از رموز ماندگاری و علاقه‌مندی ملت‌های ستمدیده جهان به انقلاب اسلامی است.

وی به ضرورت شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به تهدیدها و تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان انقلاب و کشور شایسته است مردم ایران به ویژه آذربایجان‌غربی حضوری گسترده در راهپیمایی این روز مهم داشته باشند.

وی بیان کرد: دشمنان انقلاب و نظام لحظه‌شماری می‌کنند تا ببینند آیا مردم ایران با وجود اعمال تحریم‌ و تهدیدهای مختلف از سوی آمریکا بازهم در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت میکنند.

وی افزود: در چنین شرایطی مردم و مسوولان باید باشکوه بیشتری در این راهپیمایی شرکت کرده و وفاداری خود را به نظام و انقلاب به جهانیان نشان دهند.

آیت‌الله دیرباز افزود: ملت ایران با حضور خود ثابت خواهند کرد تحریم‌های دشمنان نه تنها آنها را ضعیف نمی‌کند بلکه استوارتر از همیشه به مسیر خود ادامه می‌دهند.

روز ۱۳ آبان در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده این روز یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسیده است.

در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳ ماموران رژیم شاه، امام خمینی (ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید کردند؛ در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ دانش‌آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران راهپیمایی کردند ولی دژخیمان رژیم شاه به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید؛ در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.