امیر سحابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات لایروبی رودخانه شهرچای از پل قویون آغاز شده و تا پل میثم به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: لایروبی رودخانه شهرچای ارومیه که بزرگترین رود مرکز استان بوده و یکی از رودهای پرآب آذربایجان غربی به شمار می رود، در راستای جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی در زمان بارش‌ها صورت می گیرد.

وی ادامه داد: لایروبی رودخانه ها در کاهش خطرات ناشی از سیل نقش بسزایی دارد و به همین علت، اجرای طرح لایروبی این رودخانه با سرعت انجام می شود.

وی اظهار داشت: ۳۱ کیلومتر جوی و جدول طی سال جاری در نقاط مختلف شهر احداث و ۲۵ نهر و کانال تا شعاع ۲۰ کیلومتری از خروجی شهر برای جلوگیری از سیل ساماندهی  شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه گفت: در حال حاضر ۱۹۱ هکتار از فضای سبز شهر به صورت قطره ای آبیاری می شود که منجر به صرفه جویی آب به میزان ۲ میلیون و  ۹۰۰ هزار متر مکعب شده است.

لایروبی رودخانه‌ها در ابتدای سال جاری و ماه‌های پایانی سال گذشته که توسط شرکت آب‌منطقه‌ای آذربایجان‌غربی انجام شد، عاملی موثر در جلوگیری از بروز بحران در این استان طی روزهای ابتدایی سال و هدایت آب به پیکره دریاچه ارومیه بود.

در ابتدای سال ده‌ها کیلومتر از رودخانه‌های آذربایجان غربی در یک برنامه هماهنگ و سریع لایروبی شد؛ طبق پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی در ادامه فصل پاییز امسال شاهد بارش بالاتر از نرمال در آذربایجان‌غربی خواهیم بود و این امر، نگرانی‌ها را برای بروز سیل بیشتر کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.