رسول جلیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبار اجرای این طرح از محل ستاد احیای دریاچه ارومیه به میزان ۲۵۰ میلیارد ریال پرداخت شده که البته از سال جاری این اعتبار به صفر رسیده است.

وی بیان کرد: برای اجرای طرح کاداستر زمین های کشاورزی باقی مانده در استان ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی اظهار داشت: یکی از طرح های مهم جهادکشاورزی استان کمیسیون رفع تداخل است که در این کمیسیون از تداخل اراضی کشاورزی با اراضی ملی جلوگیری می شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: در ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و ملی آذربایجان غربی تداخل وجود داشته که توانسته ایم ۱۲۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را تثبیت کنیم.

جلیلی اضافه کرد: ۸۳۰ هزار هکتار زمین کشاورزی اعم از دیمی و آبی و ۱۷۰ هزار هکتار زمین دارای قابلیت کشت در استان وجود دارد که در صورت تامین آب جزء زمین های کشاورزی به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، نخستین گام برای مبارزه با زمین‌خواری اجرای کاداستر است؛ تهیه و اجرای کاداستر امکان سودجویی از اراضی ملی را به حداقل می‌رساند.

کاداستر نقشه‌هایی بر اساس موقعیت جغرافیایی، جهانی و دقیق است و از بروز اختلافات تا حد زیادی جلوگیری می‌کند همچنین امکان سودجویی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند را به حداقل می‌رساند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.