حسن گیته روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۸۱ متکدی از سطح شهر مهاباد جمع‌آوری شده که از این تعداد ۵۰ نفر غیربومی بوده و به خاطر سواستفاده از حسن نیت و حس نوع‌دوستی شهروندان در این شهر تکدی‌گری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه وجود متکدی در مهاباد چهره این شهر فرهنگی را زشت کرده است، ادامه داد: با تمهیدات انجام شده متکدیان غیر بومی به محل سکونت خود اعزام خواهند شد.

وی همچنین اضافه کرد: از مجموع متکدیان جمع‌آوری شده در این شهرستان ۴۱ نفر مرد و ۴۰ نفر زن هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری مهاباد اظهار داشت: از مجموع این متکدیان ۲۴ نفر تحت پوشش اداره بهزیستی و ۱۷ نفر آنان نیز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بودند.

وی با بیان اینکه طرح جمع‌آوری متکدیان در طول سال اجرا می‌شود، تاکید کرد: روزانه یک گروه سه نفره به همراه یک دستگاه خودرو مخصوص جمع‌آوری متکدیان در سطح شهر وظیفه جمع‌آوری این افراد را بر عهده دارند.

«گیته»، تاکید کرد: جمع‌آوری دست‌فروشان سطح شهر از اولویت‌های اصلی شهرداری است و اقدامات لازم به صورت مستمر در این خصوص انجام می‌شود.

وی به شهروندان توصیه کرد در صورت مواجه شدن با هر نوع تکدی‌گری در سطح شهر مراتب را از طریق سامانه ۱۳۷ به شهرداری گزارش دهند.

شهر ۱۶۶ هزار نفری مهاباد دارای ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع مساحت بوده و از سال ۱۳۰۶ بلدیه یا شهرداری در آن راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.