جعفر ایمانیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار سوخت برای ادامه عملیات برداشت و نیز کشت محصولات جدید در فصل پاییز تامین و در اختیار مراکز توزیع در شهرستان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه میزان سوخت تخصیص یافته بخش کشاورزی بر اساس سطح زمین زیر کشت و تعداد ادوات کشاورزی هرساله سهمیه‌بندی می‌شود، افزود: این میزان سوخت بیشتر برای فعالیت‌های ادوات مختلف از جمله تراکتور و ردیف‌کار است.

وی با اشاره به اینکه هیچ‌گونه کمبودی در تامین سوخت کشاورزان وجود ندارد، اضافه کرد: چنانچه سوخت مالکان تراکتورها در این شهرستان به پایان رسیده باشد، جهادکشاورزی می‌تواند با توجه به میزان زمینی که زیرکشت محصول رفته، ساعت کار و با توجه به الگوی مصرف به آنها سوخت اضافی تخصیص دهد.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد اظهار داشت: کشاورزانی که تاکنون موفق به اخذ سوخت با نرخ دولتی نشده‌اند، برای دریافت آن به نزدیک‌ترین فروشگاه تعاونی روستایی محل زندگی خود همراه با سند مالکیت دستگاه موردنظر خود مراجعه کنند.

«ایمانیان»، اظهار داشت: سهمیه ابلاغی مهاباد برای کشت پاییزه، ۵۴ هزار هکتار است که از این مقدار ۴۴ هزار هکتار گندم دیم، چهار هزار گندم آبی، ۳.۵ هکتار جو دیم، ۷۰۰ هکتار جو آبی و ۸۰ هکتار کلزاست.

وی تاکید کرد: کشت پاییزه تا اواسط آبان ادامه خواهد داشت و تاکنون بیش از ۷۰ درصد از میزان سهمیه ابلاغی برای کشت محصولات کشاورزی توزیع شده است.

ادوات کشاورزی شهرستان مهاباد هم‌اکنون شامل سه هزار و ۶۰۰ دستگاه تراکتور، ۲۶۰ دستگاه ردیف‌کار، ۱۰۰ دستگاه کمباین و ۷۵۰ دستگاه دروگر است.

مهاباد دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است؛ این شهرستان با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت بیش از ۲۶ درصد اقتصاد آن مربوط به بخش کشاورزی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.