‌عبدالله حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده در سال جاری و تا قبل از پایان فصل عمرانی ۱۱۲ کیلومتر دیگر از راه‌های روستایی استان آسفالت شده و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی با بیان اینکه هفت و هزار و ۹۵۰ کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد، ادامه داد: آذربایجان‌غربی از لحاط میزان راه روستایی در بین استان‌های کشور رتبه ۲۹ را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه افزایش سطح برخورداری با اولویت مناطق محروم در دستور کار این اداره کل قرار دارد، اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از چهار هزار کیلومتر از راه‌های روستایی آذربایجان‌غربی آسفالت بوده و مابقی هم به صورت شوسه و خاکی است.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۴۰۹ کیلومتر از کریدور شمال غرب کشور از این استان گذر می‌کند، بیان کرد: از این میزان هم‌اکنون ۲۷۰ کیلومتر به بزرگراه تبدیل شده است و مابقی نیز طبق توافق انجام شده با وزارت راه و شهرسازی تا ۲ سال آینده به پایان خواهد رسید.

«حسینی»، عبور کریدور شمال غرب از استان را زمینه توسعه راه‌های اصلی به بزرگراه دانست و اظهار داشت: در روزهای آینده ۶ کیلومتر از طرح ملی احداث بزرگراه ارومیه- مهاباد- میاندوآب به بهره برداری می‌رسد و پیش‌بینی شده که با تکمیل این بزرگراه آمار تصادفات جاده‌ای استان کاهش چشمگیری داشته باشد.

آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که حدود هشت هزار کیلومتر آن روستایی و حدود چهار هزار کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.

سالانه حدود ۵۰۰ نفر در جاده‌های آذربایجان‌غربی به علت سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و حدود ۱۰ برابر این رقم نیز مصدوم می‌شوند.

کریدور غرب از بندر امام خمینی (ره) تا مرز بازرگان یکهزار و ۴۳۰ کیلومتر طول دارد که حدود ۴۰۹ کیلومتر از آن در آذربایجان‌غربی و در حوزه استحفاظی میاندوآب تا بازرگان واقع است و این مهم، عاملی برای ارتقای درجه ایمنی راه‌های استان به شمار می‌رود.

آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که حدود هشت هزار کیلومتر آن روستایی و حدود چهار هزار کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.