سرهنگ برزو تجاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیروی انتظامی در راستای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، طرح «رعد» را به منظور برخورد با پدیده قاچاق سلاح و مهمات غیرمجاز شکاری که به نوعی وجود و استفاده از آن باعث احساس ناامنی و خدشه‌دار شدن امنیت اجتماعی می‌شود، اجرا کرد.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح ۱۲ قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز از دارندگان این گونه سلاح‌ها کشف شد که در این رابطه ۹ نفر دستگیر و ضمن تشکیل پرونده قضایی برای برخورد قانونی به مراجع ذیربط معرفی شدند.

وی از شهروندان خواست از نگهداری سلاح و مهمات غیرمجاز در محیط منزل خودداری کرده و در صورت داشتن مجور نگهداری این سلاح‌ها را در مکان مطمئن و دور از دسترس کودکان قرار دهند.

فرمانده انتظامی مهاباد همچنین از دستگیری ۲ سارق احشام در این شهرستان خبر داد و گفت: عوامل پلیس آگاهی این انتظامی با رصد اخبار و اطلاعات موفق به شناسایی یک سارق شدند که با استفاده از خودرو باری خود قصد سرقت احشام از یک روستای این شهرستان را داشت.

وی افزود: یک سارق دیگر نیز که در یکی از شهرستان‌های همجوار اقدام به سرقت احشام کرده بود در مهاباد شناسایی و ۳۹ راس دام سبک از وی کشف و به مالباختگان تحویل داده شد.

سرهنگ تجاری اضافه کرد: این ۲ متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی از اهالی روستاها و دامداران خواست محل دامداری خود را با تجهیزات ایمنی شامل نصب دزدگیر، دوربین مدار بسته و قفل تجهیز کرده و هر گونه تردد مشکوک خودرو و یا افراد ناشناس بویژه در هنگام شب در روستا و محل دامداری خود را رصد کرده و در صورت نیاز با عوامل نیروی انتظامی تماس بگیرند.

شهرستان مهاباد دارای ۲۳۷ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.