وحید جوادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طی هفته گذشته شاخص بازار در فرابورس نیز کاهش 85 واحدی را تجربه کرد، اظهار داشت: این شاخص نیز به سه هزار و 783 واحد رسید.

وی با بیان اینکه هفته گذشته بیش از 40 میلیون و 599 هزار سهم و حق تقدم سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی در آذربایجان‌غربی معامله شد، بیان کرد: ارزش معاملات بورسی طی هفته گذشته در استان بیش از 209 میلیارد ریال بود.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت در بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ۱۲ کارگزار از 15 ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم بیش از 229 شرکت بورسی و فرابورسی را معامله کردند، افزود: در این مدت نمایندگی شرکت کارگزاری «سرمایه و دانش» بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با 32 درصد به خود اختصاص داد.

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه 41 درصد کل معاملات در هفته گذشته مربوط به خرید بود، بیان کرد: طی این مدت سهام شرکت بانک ملت با 9 درصد ارزش کل معاملات در رده نخست معاملات بورس منطقه‌ای قرار داشت.

وی در رابطه با منفی بودن بورس آذربایجان غربی طی هفته‌های گذشته گفت: بازار بورس پس از هر دوره رشد، نیازمند یک اصلاح می‌باشد که هم اکنون دوره اصلاح خود را طی می‌کند و مدت زمان آن به کشش بازار و سهام داران بستگی دارد.

بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در ۲۲ اسفند سال ۱۳۸۳ شمسی با همت سازمان بورس و اوراق بهادار و استانداری این استان تاسیس شد.

3214

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.