حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این میزان ۲ هزار میلیارد ریال  طلب اوقاف آذربایجان غربی از دستگاه های دولتی است که یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال آن مربوط به نیروهای مسلح است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۰ میلیارد ریال نیز مطالبه از اشخاص حقیقی داریم که در قالب اجاره و استفاده از موقوفات است.

وی با اشاره به ثبت ۴۳ فقره وقف جدید طی سال جاری در آذربایجان غربی بیان کرد: بیشترین وقف های ثبت شده در سال جاری مربوط به شهرستان های مهاباد و سردشت بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: امسال درآمد امامزاده ها، بقاع و موقوفات استان ۷۵ میلیارد و ۹۰ میلیون ریال بود که بخش قابل توجهی از آن برای ارائه خدمات به مردم هزینه شده است.

جوانبخت از برگزاری جشن سنددار شدن موقوفات آذربایجان غربی طی سال آینده خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۴ تنها ۲۵ درصد رقبات استان دارای سند مالکیت بود که این رقم در حال حاضر به ۶۸ درصد رسیده است.

وی افزود: در چهار سال گذشته ۱۵ هزار و ۵۶۹ رقبه در آذربایجان غربی سنددار شده که امسال نیز یک هزار و ۹۶۷ رقبه به این آمار اضافه شده است.

وی بیان کرد: بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ رقبه هم اکنون در استان سند مالکیت دارند که ۶۸ درصد رقبات را شامل می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اضافه کرد: هم اکنون هشت هزار و ۹۰۰ رقبه فاقد سند است که تا پایان سال آینده با برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم جشن سنددار کردن رقبات را برگزار کنیم.

آذربایجان غربی دارای بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ موقوفه و بیش از ۳۶ هزار رقبه است که بیشترین تعداد آنها به موقوفات مربوط به عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) و وقف مساجد تعلق دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.