نادر نانبخش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۵۲ هزار مددجوی ساکن شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت به این سازمان معرفی شده و حدود ۵۰ درصد دفترچه درمانی دریافت کردند.

وی اضافه کرد: هزینه صدور دفترچه برای هر مددجو ۳۰ هزار ریال است که توسط کمیته امداد پرداخت می شود و مددجویان هزینه‌ای از این بابت پرداخت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: مددجویان شهری می‌توانند با مراجعه به ۵۸ دفتر پیشخوان طرف قرارداد تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

وی بیان کرد: بیش از ۲ میلیون نفر از جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری این استان با ۶۱ درصد پوشش از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: تمامی افراد می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت و با پرداخت ۱۰ هزار ریال صاحب دفترچه بیمه شوند.

وی افزود: این افراد در صندوق‌های بیمه روستایی و عشایری و همگانی، کارکنان دولت، ایرانیان و سایر اقشار عضو هستند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر یک‌هزار و ۲۲۶ پزشک و موسسه طرف قرارداد اداره نظارت و ارزشیابی اداره کل بیمه سلامت استان هستند.

وی بیان کرد: این موسسه‌ها شامل آزمایشگاه، مرکز رادیولوژی، مرکز فیزیوتراپی، درمانگاه، بیمارستان، مرکز ام آر آی، مرکز جراحی محدود، داروخانه، مرکز سی تی اسکن، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی و مرکز سنگ شکن است.

بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند و هوشمندسازی مسیر تعالی روزافزون این دستاورد را هموار خواهد کرد.

اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بیش از ۲ میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش پنج صندوق این سازمان (صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان) هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.