محمود بدلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح هادی روستایی تاکنون در بیش از ۶۸۰ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان با ۳۳ درصد پوشش اجرا شده است.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها بیش از یک‌هزار میلیارد ریال هزینه شده و باقی این طرح‌ها نیز با اختصاص اعتبار مناسب اجرایی می‌شود.

وی تاکید کرد: طرح هادی روستایی از جمله اقدامات موثر دولت در توسعه و عمران زیربنایی روستاها و کاهش مهاجرت به شهرهاست و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: اجرای سنگ فرش و آسفالت، احداث پیاده‌راه و اصلاح شبکه معابر، احداث سیل‌بند، آماده‌سازی اراضی پیش‌بینی شده برای گسترش روستا و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از اقداماتی است که در قالب طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: طرح هادی روستایی برای ساماندهی و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، ساماندهی تاسیسات، تجهیزات عمومی روستایی اجرا می‌شود.

بدلی بیان کرد: اصلاح و بازگشایی معابر، جدول‌گذاری، آسفالت و سنگ فرش معابر، ساماندهی فضای سبز و ایجاد محل بازی کودکان از دیگر اهداف اجرای طرح هادی است.

وی ادامه داد: متقاضیان اجرای طرح‌های مهندسی و معماری می‌توانند از مشاوره‌های ۱۶۰ مهندس فنی این اداره‌کل که در ۸۰ دفتر سطح استان مشغول فعالیت هستند، بهره‌مند شوند.

۲ هزار و ۷۲۵ روستای دارای سکنه در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۲ هزار و ۸۲ روستا از آنها دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار است.

پایه طرح هادی از سال ۱۳۶۲ و تحت عنوان روان‌بخشی روستاها در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی گذاشته شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.