به گزارش ایرنا، محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه در سمینار فرمانداران استان اظهار داشت: آذربایجان غربی در پاییز و زمستان سال گذشته رتبه دوم و در بهار و تابستان سال جاری رتبه نخست کشور در شاخص بهبود فضای کسب و کار را کسب کرد که نشان‌دهنده فعالیت‌های موثر در این حوزه است.

وی اضافه کرد: میزان صادرات آذربایجان‌غربی در ۶ ماه نخست سال جاری از مرز یک میلیارد دلار گذشت و پیش بینی می‌کنیم تا آخر سال به ۲ میلیارد دلار برسد.

وی به کاهش نرخ بیکاری در استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، این استان در تابستان سال جاری بیشترین کاهش نرخ بیکاری در میان استان‌های کشور را داشته است.

«شهریاری»، با تاکید بر تلاش روزافزون برای حفظ این جایگاه‌ها بیان کرد: ارتقای رضایت مردم در این خصوص باید مدنظر همه مسوولان و مدیران باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: زمینه‌سازی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات، سرلوحه فعالیت مجریان انتخابات در استان باشد.

وی بر لزوم قانون‌مندی و رعایت اصل بی‌طرفی در برگزاری انتخابات تاکید کرد و افزود: این اطمینان باید در مردم حاصل شود که مجریان انتخابات، امانت‌دار رای آن‌ها هستند  از اینرو افزایش اعتماد عمومی از مهم‌ترین عوامل ارتقای مشارکت سیاسی است که باید مدنظر فرمانداران قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم نظارت مستمر و دقیق بر فعالیت‌های تبلیغاتی اضافه کرد: تمام فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدها که در موعد مقرر انجام خواهد گرفت، باید در چارچوب قانون باشد و تخطی از این امر تخلف محسوب می‌شود.

شهریاری بیان کرد: استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغ نامزدهای انتخاباتی ممنوع است و فرمانداران در شهرستان‌ها باید به این موضوع نظارت کافی و لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در زمینه استفاده از امکانات دولتی برای معرفی و تبلیغ نامزدهای انتخاباتی بدون شک با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی از فرمانداران خواست اهتمام ویژه‌ای در جهت جذب سرمایه‌گذاری، توسعه گردشگری، افزایش اشتغال، ایجاد واحدهای بوم‌گردی و استفاده از تمام امکانات و ظرفیت‌ها برای رشد و توسعه شهرستان‌ها داشته باشند.

شاخص کسب و کار ازجمله مهمترین شاخص‌های اقتصادی است که در راستای سنجش میزان توسعه و پیشرفت یک جامعه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آذربایجان‌غربی از ابتدای امسال در رتبه نخست این شاخص در بین ۳۱ استان کشور قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.