حجت‌الاسلام ناصر خدایاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۹۰ اثر از آذربایجان‌شرقی، ۸۰ اثر از آذربایجان‌غربی، ۲۱ اثر از اردبیل، هشت اثر از استان البرز، ۱۳ اثر از تهران، ۳۶ اثر زنجان و هشت اثر از استان قزوین به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

وی اظهار داشت: از ۲۶۶ اثر ارسالی به دبیرخانه کنگره، ۹۲ اثر برگزیده شده که از میان آنها به ۶ اثر در بخش اصلی و داخلی جوایزی اهدا می شود.

وی در خصوص جوایز این کنگره بیان کرد: برای نفر نخست بخش اصلی ۳۰ میلیون ریال، نفر دوم ۲۰ میلیون ریال و برای نفر سوم ۱۰ میلیون ریال همراه با لوح تقدیر و تندیس جوایزی اعطا می شود و همچنین برای نفرات اول تا سوم بخش ویژه به ترتیب ۲۰ میلیون، ۱۵ میلیون و ۱۰ میلیون ریال همراه با لوح تقدیر و تندیس اعطا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بخش اصلی کنگره مربوط به واقعه عاشورا و بخش ویژه در خصوص نقش جوانان در جریان عاشوراست، ادامه داد: تشویق شعرای جوان به خلق آثار بدیع و نو، به نمایش گذاشتن پتانسیل‌های شاعران جوان ترک زبان، نهادینه کردن پیام قیام عاشورا، شناسایی استعدادهای جوانان در زمینه شعر عاشورایی به ویژه شعر آیینی از جمله اهداف برگزاری کنگره ملی شعر جوان عاشورایی است.

به گزارش ایرنا، نخستین کنگره ملی شعر جوان عاشورایی با حضور شاعرانی از استان های مختلف کشور آبان ماه جاری در ارومیه برگزار می شود.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.