حجت‌الاسلام سیدمحمد فخری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کنار هم قرار گرفتن مسلمانان و حتی غیرمسلمانان و حرکت یکپارچه و متحد آنان برای زیارت کربلا به دشمنان ثابت می‌کند که «سیاست تفرقه بیانداز و حکومت کن» نتیجه‌ای جز رسوایی برایشان ندارد. 

وی اظهار داشت: حضور پیروان ادیان الهی در این همایش و شوق آنان برای زیارت امام حسین (ع) هشداری بزرگ به استکبار جهانی داده و نشان می‌دهد ملت‌های مظلوم جهان با تاسی از قیام سرور آزادگان جهان به مبارزه با ظلم می پردازند و ریشه ستم را خواهند سوزاند.

وی با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین نقشه جامعی برای مظلومان جهان ترسیم کرده و موجب رعب و وحشت دشمنان شده، بیان کرد: این اجتماع میلیونی تاثیر شگرفی در تمدن‌سازی اسلامی دارد و می‌تواند زمینه‌ساز تحقق تمدن اسلامی شود.

حجت‌الاسلام فخری به دلایل هراس رسانه‌های خارجی از بازتاب همایش پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و افزود: آنان از اقتدار جهان تشیع و انقلاب اسلامی و از استقبال ملت‌های جهان از این همایش و پیام آن می‌هراسند و بر همین اساس  از انعکاس آن خودداری می‌کنند و با بی‌تفاوتی از کنارش می‌گذرند.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی و در دورانی که سرمایه‌گذاری کلان برای مخدوش کردن چهره اسلام توسط استکبار جهانی صورت می‌گیرد، این اجتماع میلیونی می‌تواند پادزهری باشد بر زهر دشمنان انقلاب و امت اسلامی.

وی به پیام و دستاورد این همایش اشاره کرد و افزود: منزوی شدن جریان‌های تکفیری همانند وهابیت و شکوه و عظمت پیدا کردن حرم مطهر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از جمله دستاوردها و پیام‌های این اجتماع میلیونی است.

حجت‌الاسلام فخری به تاریخچه پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و افزود: در طول تاریخ همواره زیارت اربعین امام حسین (ع) سفارش شده و بسیاری از بزرگان به زیارت اربعین رفته‌اند؛ چنانکه جابربن عبدالله انصاری صحابه پیامبر اسلام نخستین زایر امام حسین ( ع) بوده است.

هرساله میلون ها زایر مسلمان و غیرمسلمان در همایش پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند.

۸۱۳۵/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.