شهریار حیدری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به متعادل بودن قیمت گوجه فرنگی در شهریورماه امسال (بالاتر از قیمت خرید حمایتی) استان آذربایجان‌غربی جزء استان‌های خرید حمایتی نبود.

وی گفت: با کاهش قیمت این محصول در چند هفته اخیر و پیگیری استاندار آذربایجان غربی،  خرید حمایتی گوجه فرنگی از اول مهرماه سال جاری به تعاون روستایی ابلاغ و این استان جزء استان‌های تحت خرید حمایتی گوجه فرنگی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: کارگروه تنظیم بازار استانی با برگزاری هشت جلسه طی ۲ هفته اخیر و تلاش مجموعه همکاران در این کارگروه توانست خرید را از تاریخ ۱۱ مهر سال جاری با عقد قرارداد با سه کارخانه شروع و گوجه فرنگی را با نرخ مصوب یک‌هزار تومان از کشاورزان استان خریداری کند.

مدیرکل تعاون روستایی آذربایجان غربی اظهار داشت: پیش بینی می‌شود بالای ۱۰ هزار تن گوجه طی سال جاری در استان خریداری شود تا قیمت آن به حد تعادل برسد.

محصول گوجه فرنگی از محصولات عمده جالیزی آذربایجان‌غربی است که هم اکنون به قیمت ۲۰ هزار تا ۳۰هزار ریال برای مصرف تازه خوری توسط فروشندگان در بازار عرضه می‌شود.
گوجه فرنگی یکی از محصولات مهم تولیدی در استان است که علاوه بر مصرف داخلی به صورت تازه خوری پس از فرآوری در کارخانجات آذربایجان‌غربی به صورت رب و سس به خارج از استان و حتی کشورهای همسایه از جمله عراق، ترکیه و آذربایجان نیز صادر می‌شود و نقش مهمی در اقتصاد منطقه دارد.

۷۱۲۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.