رییس هیات مدیریه خانه بوستان (کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست) شهرستان بوکان در آیین کلنگ‌زنی این طرح گفت: این ساختمان در زمینی به مساحت پنج هزار و ۵۳۳ متر مربع در پنج طبقه توسط خیران این شهرستان احداث و ساخته می‌شود.

حسن فقیه‌کریمی با بیان اینکه زمین این مرکز توسط خیر بوکانی «محمود سلطانیان‌زاده» اهدا شده‌است، افزود: این زمین که ارزش ریالی آن بیش از ۳۰ میلیارد ریال است در اختیار هیات امنای خانه بوستان قرار گرفته تا ساختمان مرکز تخصصی نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست پسران در ۲ مقطع سنین ۶ تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۸ سال در آن ساخته شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲ مرکز تخصصی نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست مخصوص پسران و دختران در این شهرستان وجود دارد که دختران در یک خانه استیجاری نگهداری می شوند که با احداث این ساختمان، کودکان دختر بی‌سرپرست به مرکز پسران فعلی که در سه طبقه احداث شده منتقل خواهند شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر یکی از کودکان این مرکز در دانشگاه فرهنگیان قبول شده و به نیروهای آموزش و پرورش در آینده ملحق می‌شود و ۲ نفر دیگر نیز در دانشگاه قبول شده و تحت حمایت مرکز قرار دارند.

رییس اداره بهزیستی بوکان نیز در این مراسم گفت: در شهرستان بوکان یک مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست مقطع ۶ تا ۱۲ سال وجود داشت که با تلاش خیّران و اداره بهزیستی به ۲ مقطع ارتقا پیدا کرد.

خالد احمدنژاد اضافه کرد: در حال حاضر ۴۲ نفر در خانه بوستان بوکان نگهداری می‌شوند که از این تعداد ۲۷ نفر پسر و ۱۵ نفر دختر هستند که به صورت هیات امنایی و تحت نظارت بهزیستی اداره می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این افراد هفت نفر دیگر هم اکنون در شهرهای شاهین‌دژ و مهاباد نگهداری و با اتمام این ساختمان به این شهرستان برگردانده می‌شوند.

وی هدف از راه اندازی این مرکز را ارتقای سطح سلامت روانی و رفتاری در کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست عنوان کرد و افزود: کنترل و هدایت آسیب‌های اجتماعی و رفتاری، کمک به بازگشت کودکان زیرپوشش به فعالیت‌های عادی اجتماعی و ارائه آموزش‌های حرفه‌آموزی برای کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش عنوان کرد.  

خیران بوکانی بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال نیز برای کمک به احداث این ساختمان تعهد مالی داده‌ و علاوه‌بر آن ساخت پنجره‌ و سیم‌کشی این واحدها را نیز خیران این شهرستان تقبل کرده‌اند.

در حال حاضر در خانه بوستان بوکان، ۴۲ نفر کودک ۶ تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۸ سال در ۲ مرکز جداگانه نگهداری می‌شوند.

۷۵۱۰/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.