حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز دوشنبه در جمع نمایندگان تشکل‌های دانشجویی آذربایجان‌غربی افزود: فرمایشات رهبر معظم انقلاب و مطالبه‌های صریح و شفاف معظم‌له از سوی دانشجویان و فعالان دانشگاهی به‌ویژه مسئولان و اساتید دانشگاهی پیگیری شود و در اولویت برنامه‌های جامعه دانشگاهی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: یکی از مباحث مهم در بیانیه گام دوم انقلاب نهضت علمی است که باید شما طلایه‌دار این نهضت در کشور باشید زیرا ‌ارتقای علمی و فناوری باعث اقتدار و استحکام و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی خواهد شد؛ همچنان که اقتدار غرب در مباحث علمی باعث قلدری کشورهای غربی شده است در حالی که در مبانی فکری و اخلاقی چیزی برای عرضه به دنیا ندارند.

وی در پاسخ به مطالبه یکی از دانشجویان در زمینه جوان‌گرایی در دفتر نماینده ولی‌فقیه، بیان کرد: این مسأله در سطح دفتر و بین ائمه جمعه استان اعم از سنی و شیعه عملیاتی شده است و شما می‌توانید این مسأله را به‌ صورت مشهود مشاهده کنید.

وی اضافه کرد: جوان‌گرایی یکی از مطالبه‌های درست و بحق مقام معظم رهبری در سطح کشور بوده و وظیفه همه مدیران و مسئولان عمل کردن به این خواسته رهبر انقلاب است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در پاسخ به انتظارات دانشجویان در زمینه باز نبودن فضای انتقاد و طرح نظرها، اظهار کرد: فضای خوبی برای نقد و ارائه نظرها در جامعه وجود دارد و وقتی رهبر جامعه در بحث ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها پیشقدم می‌شوند، نشان از کم‌کاری‌ دانشگاهیان است؛ در حقیقت کار به جایی رسیده که مقام معظم رهبری خود این مسأله را مطرح کردند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد: در زمینه انتقاد دانشجویی و بیان نظرها هم نباید پرده‌دری کرده و توهین و بی‌حرمتی را در کرسی‌های آزاداندیشی متداول کرد زیرا این اعمال شایسته دانشجویان ایران اسلامی نیست.

وی به اقدامات و تأثیرپذیری‌های سیاسی و جناحی دانشگاه اشاره کرد و افزود: نباید اجازه دهیم افراد خارج از دانشگاه به‌وسیله تشکل‌ها به دانشگاه ورود پیدا کرده و فضا را آلوده و افکار و اهدافشان را در دانشگاه عملیاتی کنند؛ وگرنه این حد از آزادی در انتقاد و بیان دیدگاه‌ها در جامعه اسلامی و سیاسی کشور قابل قبول است.

وی در پاسخ به مطالبه دانشجویان برای حضور دانشگاهیان در فضای عمومی و تصمیم‌سازی‌های استانی و شهری، ابراز امیدواری کرد که فضا برای حضور دانشگاهیان در جامعه و استان بیش از پیش فراهم شود.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: ما از دانشگاهیان مطالبه داریم و در ارائه راهکارها و پیشنهادهای اساتید و مجموعه‌های تحقیقاتی به‌ صورت جدی استقبال می‌کنیم و بارها نیز مطالبه کرده‌ایم ولی متاسفانه استقبال و مشارکت جز در مواردی اندک در سال‌های اخیر دیده نشده است.

به گزارش ایرنا در این جلسه دانشجویان دانشگاه‌های مختلف ارومیه به بیان نظرها، پیشنهادها و انتقادهای خود پرداختند؛ آذربایجان غربی بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف دارد.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.