علی‌محمد نیکبخت روز سهشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت دانش‌بنیان «اروم زیست تاک» در طرح توسعه‌ای خود در حوزه گیاهان زینتی ورود پیدا کرده و با دستکاری مواد پروتئینی تشکیل‌دهنده محیط کشت بافت به تولید گل ارکیده، پایه‌های گیلاس، گیاهان زینتی بگونیای هیبرید و گل محمدی به روش کشت‌بافت اقدام کرده است.

وی با اشاره به اینکه این شرکت‌ سالانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار پایه انواع گیاهان دارویی، زینتی، درختانه هسته‌دار و دانه‌دار را تولید می‌کند، ادامه داد: تولید پایه‌ها و نهال‌های سالم و اصیل به روش کشت بافت و ارائه آن به باغداران با هدف افزایش بهره‌وری طی چند سال گذشته رونق یافته است.

وی اعلام کرد: علاوه بر بهینه‌سازی روش گشت‌بافت، شرکت دانش‌بنیان «اروم‌زیست تاک» موفق به کسب رتبه برتر شرکت تعاونی دانش‌بنیان آذربایجان‌غربی در سال گذشته شد و همچنین تکثیر پایه «ماکسما» ۶۰ پایه گیلاس و آلبالو از طریق کشت بافت را در کارنامه خود دارد.

سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این شرکت توانسته با فعالیت در این بخش برای ۲۵ نفر از جوانان زمنیه اشتغال فراهم کند، افزود:  همه عوامل تاثیرگذار باید دست به دست هم دهد و برای توسعه استان از مسیر دانش‌بنیان تلاش شود.

نیکبخت بیان کرد: پارک علم و فناوری در حوزه تسهیلات گمرکی، تسهیلات مالیاتی و بیمه، مشاوره‌های رایگان بازاریابی، مالی و حقوقی را به شرکت‌های مستقر در پارک که بیش از ۹۰ شرکت می‌باشد، ارائه می‌دهد.

به گزارش ایرنا پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری تاسیس شد؛ این نهاد به عنوان یکی از ارکان مهم شکل‌گیری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تلاش می‌کند با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور به حمایت همه‌جانبه از شرکت‌های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه‌گذار بپردازد.

این پارک در تلاش است تا زمینه تجاری‌سازی و بازاریابی ایده‌های نوآورانه و فناورانه را فراهم کند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت‌ها در سطوح ملی و بین‌المللی داشته باشد.

۹۹۱۸/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.