به گزارش ایرنا، غلامرضا انصاری در جریان بازدید از مرز و بازارچه کیله سردشت ضمن بررسی روند صادرات و مبادلات مرزی با شمال عراق اظهار داشت: این مرز فرصتی بسیار مناسب برای عرضه کالاهای ایرانی در بازارهای خارجی و فرصتی برای رونق اقتصادی سردشت و آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

وی در ادامه از بخش‌های مختلف این بازارچه از جمله محل خروج کالاهای صادراتی، محوطه‌سازی، گمرک محوطه بارگیری و زیرساخت‌های در دست احداث آن و همچنین از محل احداث گمرک کشور عراق در ۵ کیلومتری کیله سردشت بازدید کرد.

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه و هیات همراه همچنین در جلسه‌ای با حضور شماری از فعالان اقتصادی منطقه، برخی مشکلات موجود در زمینه مبادلات کالا را در این پایانه مرزی مورد بررسی قرار داد و از نزدیک در جریان روند فعالیت اقتصادی و مسائل و مشکلات مرز کیله سردشت قرار گرفت.

هیات دولت مردادماه سالجاری به پیشنهاد وزارت کشور به استناد قانون امور گمرکی با ایجاد راه‌های جدید مجاز گمرکی برای ورود و خروج کالا و مسافر مرز کیله را در این شهرستان زسمی اعلام کرد.
گمرک بازارچه مرزی کیله سردشت از سال ۱۳۸۲ شمسی برای تسریع در صادرات کالاهای کارخانه‌ها و تولیدکنندگان داخلی کشور آغاز به کار کرد؛ این گمرک در ۲۰ کیلومتری شهر «قلعه دیزه» در شمال عراق قرار دارد.  
شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی و در امتداد مرزهای ایران با شمال عراق قرار گرفته است؛ این شهرستان مرزی دارای ۲ بازارچه مصوب «کیله» و «اشکان» است.
آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های مرزی کشور است که با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک دارد، این استان دارای ۹ گمرک و پنج پایانه مرزی است.
۷۵۶۲/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.