ابراهیم حسنی معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی، کالیبره‌نبودن این دستگاه در اداره‌کل انتقال خون این استان و مقدور نبودن انجام این عمل در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز را عامل فوت این مادر باردار اعلام کرد.

وی اظهار داشت: این بیمار ٢٢ ساله که‌ هفته بیست و سوم بارداری نخست خود را طی می‌کرد، ۹ مهرماه جاری با نشانه‌های ضعف، بی‌حالی و اکیموز و پتشی (‌خونریزی‌های زیرجلدی)‌ به بیمارستان شهید مطهری ارومیه مراجعه کرد.

وی اضافه کرد: از آنجایی‌که این خونریزی‌ها سه روز پیش از مراجعه آغاز شده بود، بلافاصله اقدامات درمانی بیمار آغاز شد.

عاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: با توجه به شرایط بحرانی و مراجعه دیرهنگام بیمار به این مرکز درمانی و نیاز به دریافت برخی خدمات تکمیلی ‌و انجام پلاسمافرزیس، این فرد پس از هماهنگی با بیمارستان امام رضا (‌ع)‌ تبریز  حدود ساعت ۲ با همراهی ۲ نفر کادر درمانی به این بیمارستان اعزام شد.

وی با اشاره به وجود دستگاه تعویض خون در اداره‌کل انتقال خون آذربایجان‌غربی، بیان کرد: این دستگاه برای عرضه خدمات به بیماران نیازمند مراکز درمانی استان مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در زمان مراجعه این بیمار به دلیل نقص فنی و کالیبره‌نشدن قابل استفاده نبود.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی در خصوص استفاده‌نکردن از بالگرد برای اعزام این بیمار به تبریز نیز گفت: استفاده از بالگرد جهت اعزام بیماران منوط به روشن بودن هواست و در تاریکی امکان بهره‌مندی از خدمات بالگرد مقدور نیست.

حسنی افزود: انجام «پلاسمافرزیس» در بیمارستان امام رضا (‌ع) ‌تبریز نیز به علت وخامت شرایط بدنی و با وجود تمامی تدابیر درمانی برای این بیمار مقدور نبوده و این مادر باردار در ساعت ٦:‌٣۰ در آن بیمارستان فوت کرد.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1271389
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.