ریتا خضرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مهترین رویداد برگزار شده را دومین نمایشگاه ملی گردشگری در پارک جنگلی ارومیه عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه که ۲۸ استان مشارکت داشتند، صنایع‌دستی و آیین‌های بومی محلی به اجرا درآمد که به شدت مورد استقبال بازدیدکنندگان با اماکن کمتر شناخته شده کشور قرار گرفت.

وی بیان کرد: سعی بر این است تا سومین نمایشگاه به صورت بین‌المللی برگزار شود زیرا ارتباط تنگاتنگ با کشورهای هدف جذب گردشگر می‌تواند به توسعه اقتصادی استان کمک کند.

 وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز جذب گردشگر خارجی از کشورهای عراق، جمهوری‌آذربایجان و ترکیه وضعیت مناسبی دارد، اظهار داشت: صد در صد ظرفیت مراکز اقامتی استان طی تابستان برای گردشگران خارجی تکمیل بود؛ همچنین با آماری که از کل اقامتگاه‌های استان به دست آمده ۸۶ درصد ظرفیت مراکز اقامتی تکمیل شد.

معاون گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: مشکل اساسی ما در تابستان اسکان مسافران به جهت تکمیل بودن ظرفیت هتل‌ها به ویژه در شهر ارومیه بود که نشان‌دهنده کمبود زیرساخت‌هاست.

وی ادامه داد: استقبال گردشگران باعث دلگرمی همه عوامل دخیل در امر گردشگری است اما کمبود در بخش زیرساخت‌ها باعث نگرانی است و برای حل این مشکل از تمام طرح‌های سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت‌ها حمایت می‌کنیم.

وی گفت: از دیگر اقدامات سازمان برای حل مشکل کمبود واحدهای اقامتی، پیگیری صدور مجوز برای ایجاد سامانه‌ای با عنوان «خانه‌مسافر» می‌باشد تا واحدهای اقامتی غیرمجاز ساماندهی شود و تحت نظارت قرار گیرد؛ از طریق این سامانه مسافر می‌تواند به راحتی واحد مجاز در سامانه را با قیمت تعیین شده انتخاب کند.

آذربایجان‌غربی دارای بیش از یکهزار و ۶۰۰ اثر، بنا و محوطه تاریخی است که سالانه بیش از ۲ میلیون گردشگر از این محوطه‌ها و بناها بازدید می‌کنند؛ تپه تاریخی حسنلو در نقده، قره‌کلیسا در چالدران، تخت سلیمان تکاب، بنای تاریخی سه گنبد، مسجد جامع و یخچال ۹پله در ارومیه و دهها جاذبه طبیعی و تاریخی دیگر از جمله ظرفیت‌های گردشگری این استان به شمار می‌رود.

۷۱۲۵/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.