جواد زاهدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کانون، برنامه‌های متنوع هنری، فرهنگی، علمی، ادبی، دینی به اعضا ارائه می‌کند و  کتابخانه های تخصصی آن در اختیار اعضاست.

وی با بیان اینکه به مناسبت هفته ملی کودک ۳۲ عنوان  برنامه فرهنگی و هنری در استان برگزار می‌شود، گفت: برنامه‌های هفته ملی کودک امسال با شعار «آینده را باید ساخت» در ۲ بخش ویژه‌برنامه‌های کودکان و ویژه‌برنامه‌های مربیان، معلمان، اولیای تربیتی و والدین اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: برجسته سازی اهمیت دوران کودکی، ویژگی و نیازها و خواسته‌های کودکان، هم افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک، ایجاد فضای با نشاط برای کودکان، توجه به هویت ملی و حقوق کودک و بهره‌گیری از آموزه‌های دینی از اهداف برگزاری هفته ملی کودک است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: برگزاری مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی، برپایی مراسم و اهدای نشان آب‌بان به کودکان، برپایی آیین با عنوان از دعای باران تا نجات آب، دیدار کودکان با مسئولان شهرستانی و عیادت از کودکان بیمار در بیمارستان‌ها از برنامه‌های هفته ملی کودک امسال است.

وی ادامه داد: در این هفته همچنین راه‌اندازی ٢ مرکز کانون زبان در شهرستان‌های میاندوآب و شاهین‌دژ، اجرای برنامه‌های مختلف ادبی و فرهنگی در مناطق مختلف استان و همچنین در مناطق حاشیه‌ای و مدارس عشایری تمهید شده است.

از ۱۳تا ۱۹ مهرماه جاری، هفته کودک در کشور نامگذاری شده‌است.
آذربایجان‌غربی دارای ۶۰۰ هزار کودک و نوجوان ۶ تا ۱۸ ساله است.

۷۱۲۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.