محمدرضا عبدالرحیمی شامگاه جمعه در جمع فعالان گردشگری منطقه آزاد ماکو بیان کرد: آماده‌سازی زیر ساخت‌های گردشگری از جمله افزایش پروازهای داخلی، اصلاح جاده‌ها و راه های دسترسی، ساماندهی آثار تاریخی و معرفی و شناساندن این ظرفیت‌ها به گردشگران داخلی و خارجی وظیفه این سازمان است اما امور مربوط به خدمات در صنعت گردشگری کار بخش غیردولتی به شمار می‌رود.

وی با انتقاد از هرگونه احداث مرکز اقامتی و مهمانسرا توسط سازمان‌های دولتی از جمله سازمان منطقه آزاد، اظهار داشت: ۲۳ مرکز اقامتی با ۶۷۲ تخت در محدوده منطقه آزاد ماکو، خدمات سفر و گردشگری ارائه خدمات می کنند و تمام تلاش ما باید برای اقتصادی شدن سرمایه‌گذاری در این حوزه معطوف شود.

«عبدالرحیمی» تعداد قابل توجهی از ۱۴۳ اثر تاریخی و طبیعی منطقه را دارای قابلیت ثبت ملی و جهانی عنوان کرد و افزود: فرهنگ و آداب و رسوم مردم و قومیت‌های مختلف ساکن در سطح شهرها و ٢٦١ روستای منطقه، ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگران محسوب می‌شود.

وی نحوه تعامل و معاشرت مردم محلی با گردشگران را نکته بسیار مهم در توسعه صنعت گردشگری ذکر کرد و اظهار داشت:  از این جهت رفتار با گردشگران در سطح منطقه آزاد ماکو باید به الگویی در سطح کشور تبدیل شود.

وی نظام‌مند شدن و شناسنامه‌دار شدن فعالان صنعت گردشگری و لزوم احراز صلاحیت حرفه‌ای و تخصصی و نظارت به اصناف و تاسیسات و تسهیلات گردشگری به منظور اطمینان از رعایت اصول، استاندارها و مقررات این صنعت را در سطح منطقه ضروری دانست و اضافه کرد:‌ این فرآیند با آموزش مدیران و کارکنان بخش‌های مختلف مرتبط با زنجیره سفر و گردشگری آغاز می‌شود که در دستور کار مدیریت گردشگری سازمان قرار دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اظهار کرد:‌ تسهیل فضای کسب و کار و فعالیت در بخش گردشگری منطقه و تسریع در ورود به فعالیت‌های این صنعت در منطقه برنامه دیگری است که با بازنگری و بهبود فرآیند مربوطه در سازمان، جان تازه‌ای به شرایط صنعت گردشگری در منطقه خواهد بخشید.

در این نشست از فعالان بخش گردشگری منطقه آزاد ماکو به مناسبت هفته گردشگری تجلیل شد.

۷۱۳۲/۳۰۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.