ابراهیم فیروزی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحله سوم تور، امروز /جمعه/ در مسیر ۱۶۳ کیلومتری ارومیه تا تبریز برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در مسابقات امسال دوچرخه سواران ۱۰ کشور خارجی و چهار تیم خارجی حضور دارند که در پنج مرحله به رقابت می پردازند.

وی در خصوص تغییر مسیرهای مسابقات امسال گفت: این تور ۳۳ ساله برخلاف سال گذشته با ابلاغ و توصیه UCI (فدراسیون جهانی دوچرخه سواری) با کاهش یک دور، در پنج دور برگزار می شود و مسیرهای آن نیز توسط فدراسیون جهانی مشخص و تغییر یافته است.

دبیر ستاد برگزاری تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان ادامه داد: مقررات فدراسیون جهانی اجازه تغییر مسیرها توسط میزبان را نمی دهد و ما با توجه به کاهش هزینه ها و برای جلوگیری از کاهش امتیاز تور، مسیرها را کاهش و تغییر دادیم.

سی‌وچهارمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان در پنج مرحله و در سه استان آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل برگزار می شود که مرحله نخست آن در مسیر تبریز به منطقه آزاد ارس و مرحله دوم در مسیر منطقه آزاد ارس به شهرستان خوی برگزار شده است.

تیم‌هایی از روسیه، بلژیک، بلاروس، آفریقای جنوبی، مالزی (۲ تیم)، چین، قزاقستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، بحرین، سپاهان اصفهان، امیدنیا مشهد، تیم ملی ایران، تیم DFT تبریز در این تور شرکت کرده‌اند.

دوچرخه سواران حاضر در تور امسال ۸۷۷ کیلومتر رکاب می‌زنند و در پایان هر مرحله همراه با اهدای جوایز نفرات برتر اول تا سوم، جوایزی نیز شامل پیراهن طلایی برای نفر اولی که با کمترین زمان به خط پایان می رسد، پیراهن سفید برای جوان‌ترین رکابزنی که به خط پایان رسیده و زیر ۲۵ سال است، پیراهن سبز برای برنده امتیازی و پیراهن قرمز با نقاط سفید برای نفر اولی که زودتر از همه مسیر سخت کوهستان را به پایان رسانده باشد، اهدا می‌شود.

۹۹۳۹/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.