امیر جوان‌کیا روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رقم در زمان مشابه سال گذشته یک‌هزار و ۸۸ میلیارد ریال بود که کاهش ۲۰ درصدی مطالبه‌ها را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به تعداد شرکت‌های ثبت شده تجاری و تعاونی در آذربایجان‌غربی اعلام کرد: ۹۰۱ شرکت طی امسال ثبت شده که این رقم در زمان مشابه سال گذشته ۷۹۹ مورد بود که نشان دهنده رشد ۱۲.۸ درصدی طی سال جاری است.

وی در خصوص شرکت‌های منحل شده تجاری و تعاونی در آذربایجان غربی بیان کرد: طی امسال ۹۴ شرکت منحل شد که این رقم در مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۹۸ شرکت بود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌غربی ادامه داد: در این مدت پنج هزار و ۸۹۶ پرونده بانکی از جمله چک بلامحل و برگشتی برای رسیدگی به این اداره کل ارجاع شده است.

جوان‌کیا اضافه کرد: این رقم در مدت زمان مشابه سال گذشته هفت هزار و ۱۱۲ فقره بود که با این آمار کاهش ۱۷ درصدی را طی این مدت نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: وصول مطالبات معوقه دفاع از حقوق بیت المال است که توسط سازمان ثبت اسناد و املاک به صورت جدی پیگیری و انجام می‌شود.

۲۲۳ دفتر اسناد رسمی و ۱۶۶ دفتر ازدواج و ۷۱ دفتر طلاق در آذربایجان غربی فعالیت دارد و به واسطه احراز هویت دیجیتال و الکترونیکی شدن انواع خدمات، جلوی هرگونه سوء استفاده و دست کاری در اسناد گرفته شده و جعل و دخل و تصرف در اسناد نیز به صفر رسیده است.

۹۹۱۸/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.