آیت‌الله شیخ جواد مجتهد شبستری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حرکت عظیم، پیام وحدت مسلمانان جهان را به دنیا صادر کرده و زمینه خنثی شدن فتنه‌های جهان کفر را فراهم می‌کند.

وی اظهار داشت: در این حماسه عظیم، نه تنها مسلمانان بلکه پیروان سایر ادیان الهی از اقصی نقاط جهان حضور می‌یابند و این حضور باعث می شود تا بسیاری از غیر مسلمانان، شیفته مکتب امام حسین (ع) و راه نورانی آن حضرت شوند.

وی ادامه داد: همایش پیاده روی اربعین به دنیا ثابت می کند که با گذشت قرن‌ها همچنان راه و هدف سیدالشهدا (ع)   پیرو دارد و روز به روز بر عظمت آن افزوده می شود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری به بایکوت خبری همابش میلیونی پیاده روی اربعین توسط رسانه های بیگانه اشاره کرد و گفت: این رسانه‌ها از ترس انتشار گسترده پیام این حماسه بزرگ، سعی در انعکاس ندادن اخبار مربوط به این همایش دارند و تلاش می‌کنند آن را کمرنگ جلوه دهند.

آیت الله مجتهد شبستری افزود: امام حسین (ع) متعلق به تمام بشریت است  و تمامی ملت‌های مظلوم جهان هدف و راه سرور آزادگان جهان را الگوی خود قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه بزرگداشت اربعین، زنده نگه داشتن یاد و خاطره قیام عاشوراست، گفت: زیارت اربعین یکی از نشانه های مومن بوده و در روایات مختلف زیارت اربعین مورد سفارش و تاکید قرار گرفته است.

زیارت اربعین از اعمال مهم شیعیان است ولی در سال های اخیر علاوه بر شیعیان،  پیروان سایر ادیان الهی نیز به صورت پیاده به زیارت کربلا می روند.

امسال نیز نظیر سال های قبل، میلیون ها ایرانی در کنار مردم دیگر کشورهای مسلمان جهان در این آیین حضور می یابند تا قدرت اسلام را به رخ جهانیان بکشند.

۸۱۳۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.