اکبر کرامتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال‌ زراعی جاری ۹۰ هزار هکتار به کشت گندم پاییزه به صورت آبی و ۲۸۰ هزار هکتار نیز به صورت دیم اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی برای اینکه بتواند از این اراضی بیشترین برداشت محصول را توسط کشاورزان داشته باشد، بذرهای اصلاح شده، ضدعفونی و بوجاری شده مناسب را به میزان ۲۷ هزار تُن آماده کرده و در اختیار کشاورزان استان قرار داده‌است.

وی اضافه کرد: بذرهای اصلاح شده برای کشت در آذربایجان‌غربی در ۹ رقم آماده شده که چهار رقم آن برای اراضی آبی و پنج رقم برای کشت در اراضی دیم در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده توسط سازمان هواشناسی و شرایط جوی مناسب پیش‌بینی می‌شود که بالای ۶۵۰ هزار تُن گندم در سال‌زراعی جاری از مزارع گندم این استان برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: برای کشت پاییزه در این استان مقدار ۴۰ هزار تُن کود از جمله کود ازت، فسفات و پتسال تامین شده که در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

«کرامتی»، اضافه کرد: برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی در استان نیز ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافته است که برای تهیه ماشین‌آلات کشاورزی و دنباله‌بند در اختیار کشاورزان قرار داده خواهد شد.

آذربایجان غربی یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت دارد که ۷۰۰ هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی رفته است؛ از این ۷۰۰ هزار هکتار نیز ۱۲۰ تا ۱۶۰ هزار هکتار باغ و حدود ۳۷۵ هزار هکتار گندمزار می‌باشد و مابقی به کشت سایر محصولات آبی و دیم اختصاص دارد.
چغندر قند، سیب درختی، گندم، انواع میوه‌های هسته‌دار، انگور و انواع حبوبات و سبزی و سیفی‌جات جزو محصولات کشت شده در مزارع و باغات آذرابیجان‌غربی است.  

۷۵۱۰/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.