امین رستم‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه پس از انجام مراحل ارزیابی بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر در کل استان به عنوان متقاضیان اصلی طرح مشاغل خانگی شناسایی شدند، افزود: از این تعداد، یک‌هزار و ۳۰۰ نفر متقاضی تسهیلات نبوده و تنها مشکل کسب و کار آنها مربوط به اتصال به بازار و فروش بود.

وی از آغاز فاز سوم این طرح خبر داد و بیان‌کرد: تا این مرحله از اجرای فاز سوم طرح مشاغل خانگی در استان ۸۵۰ نفر متقاضی به مرحله اتصال به بازار رسیده‌اند.

وی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در طرح مشاغل خانگی با همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه آذربایجان غربی به‌دنبال شناسایی پشتیبانان فعال است.

وی با اشاره به اجرای فاز اول و دوم طرح مشاغل خانگی در استان بیان کرد: در فاز اول ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در خصوص مشاغل خانگی شناسایی شده که بعد از انجام این مراحل ۲۱ رشته به عنوان فرصت‌ها و پتانسیل های مشاغل خانگی انتخاب شد.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در فاز اول این طرح ثبت نام از متقاضیان مشاغل خانگی در سامانه این طرح صورت گرفت که در مجموع ۶ هزار و ۱۰۰ نفر از طریق سامانه ثبت نام کردند.

رستم‌زاده بابیان اینکه ظرفیت مشاغل خانگی بستری بی بدیل در اشتغال‌زایی کشور محسوب می‌شود، گفت: جهاددانشگاهی استان در تلاش است با شناسایی مزیت‌های شهرستان‌های استان بستر فعالیت و رونق مشاغل خانگی متناسب با آن منطقه را با برگزاری کارگاه‌های عملی و مشاوره فراهم کند.

مشاغل خانگی، مشاغلی است که اغلب در منازل شخصی یعنی اقامتگاه محل سکونت و زندگی فرد شکل می گیرد.

۳۲۱۴/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.