اردلان محمدپور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از سردشت در سال آبی گذشته، پیرانشهر نیز با ۹۵۹ میلی‌متر بارندگی در جایگاه دوم قرار داشت.

وی اضافه کرد: میزان بارش‌های سردشت در سال آبی گذشته در مقایسه با ۸۴۹ میلی‌متر سال قبل از آن ۳۷ درصد و در مقایسه با ۷۰۳ میلی‌متر میانگین بارندگی بلندمدت ۶۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته کمترین بارش استان در شوط ثبت شد، افزود: در سال آبی گذشته این شهر با ۲۶۸.۵ میلی‌متر بارندگی کم‌باران‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود و پلدشت نیز با ۲۷۷.۶ میلی‌متر بارندگی در جایگاه دوم استان از نظر مقدار بارش‌ها قرار داشت.

محمدپور گفت: بارش‌های سال گذشته شوط در مقایسه با ۳۶۰.۶ میلی‌متر سال قبل از آن ۲۶ درصد کاهش و در مقایسه با ۲۸۶.۶ میلی‌متر میانگین بارندگی بلندمدت این شهرستان ۶ درصد کاهش پیدا کرده‌است.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد اظهار داشت: در سال آبی گذشته میانگین بارش‌های آذربایجان‌غربی ۳۹۸.۱ میلی‌متر بود که سال قبل از آن ۳۵۶.۲ میلی‌متر بود و میانگین بلندمدت استان نیز ۲۵۴.۹ میلی‌متر ثبت شده که بارش‌های سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن ۱۲ درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت ۵۶ درصد افزایش یافته‌است.

وی در خصوص میانگین بارندگی‌ها در ارومیه نیز گفت: سال آبی گذشته ۴۹۱ میلی‌متر بارندگی در ارومیه ثبت شد که در مقایسه با ۳۹۵.۷ میلی‌متر بارندگی سال قبل از آن ۳۴ درصد و در مقایسه با ۳۳۶.۵ میلی‌متر میانگین بارندگی این شهر ۴۶ درصد افزایش یافته‌است.

وی افزود: در این مدت در مهاباد نیز  ۶۵۵ میلی‌متر بارندگی ثبت شد که در مقایسه با ۵۰۷ میلی‌متر سال قبل از آن، ۲۴ درصد و در مقایسه با ۴۱۲ میلی‌متر میانگین بلندمدت ۵۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

آذربایجان‌غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه ۴۵۰ میلی‌متر و در حدود ۲ برابر میانگین بارندگی کشور است.

در آذربایجان‌غربی بیش از ۸۰ ایستگاه باران‌سنجی فعال وجود دارد.

۳۰۲۰/۶۱۸۵/2093

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.