کامبیز شاوله روز دوشنبه در آیین بازگشایی مدارس در دبیرستان دخترانه شاهد حجاب مهاباد افزود: در سال تحصیلی جدید ۱۲۰ معلم به آموزش و پرورش این شهرستان اضافه شده و همین امر بخشی از کاستی های حوزه تدریس را در این منطقه جبران کرده است.

وی با بیان اینکه ۴۳ هزار دانش‌آموز در ۳۳۰ مدرسه شهری و روستایی ساماندهی شده‌اند،  ادامه داد: ۶ روستای این شهرستان با تنها یک دانش‌آموز و پنج روستا با ۲ دانش‌آموز هم‌اکنون دارای معلم بوده و فعالیت آموزشی خود را انجام می‌دهند.

فرماندار مهاباد نیز در این مراسم گفت: دانش‌آموزان و جوانان از کسب علم غافل نباشند زیرا از این طریق زمینه پیشرفت جامعه را فراهم کرده و به رفع مسائل و مشکلات جامعه کمک می‌کنند.

ایرج شجاعی با اشاره به تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس اظهار داشت: تنها راه پیروزی در هر مساله و مشکلی، آموختن و بالا بردن قدرت علم و دانش در کشور است که امروز نظام جمهوری اسلامی به آن احتیاج دارد.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ همه کشورها حامی رژیم بعثی عراق بودند، گفت: با قدرت علمی جوانان این مرز و بوم هم‌اکنون پیشرفته‌ترین سلاح‌های جنگی برای دفاع از خاک کشورمان در داخل تهیه شده است و هیچ قدرتی توانایی حمله به خاک ما را ندارد.

در پایان این مراسم پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید برای حاضران قرائت شد.

همچنین از خانواده شهدا و دانش‌آموزانی که در کنکور سال گذشته رتبه‌های ممتازی را به‌دست آوردند،  تقدیر شد.

برای سال تحصیلی جدید (۱۳۹۹- ۱۳۹۸) در مجموع ۴۳ هزار دانش‌آموز در ۳۳۰ مدرسه شهری و روستایی مهاباد ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، چهار هزار و ۲۰۰ نفر نوآموز پایه اول و پیش‌دبستانی هستند.

براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش ١۴ میلیون و ۶٠٠ هزار دانش‌آموز سال تحصیلی جدید را در سطح کشور آغاز کردند.

همچنین بیش از هشت میلیون نفر از دانش آموزان در مقطع ابتدایی درس خواهند خواند که یک میلیون و ۴۶۱ هزار کلاس اولی و حدود ۴۸۵ هزار و ۸۸۱ نوآموز پیش‌دبستانی هستند.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.