آیدین رحمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مشکلات فضای آموزشی در استان اظهار داشت: شاخص سرانه فضای آموزشی در استان ۴.۵ متر مربع و میانگین سرانه فضای آموزشی کشور برای هر دانش‌آموز ۵.۱۸ متر مربع است.

وی با اشاره به فاصله فاحش میانگین فضای آموزشی استانی با کشوری افزود: تلاش می‌شود تا در سال‌های آینده با جذب اعتبارات ملی و استانی و ‌کمک‌های خیرین، گام‌های مناسبی در راستای توسعه مدارس برداشته شده و این عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

وی در زمینه جمع‌آوری مدارس خشتی و گلی در استان نیز اضافه کرد: در این راستا پنج مدرسه خشتی و گلی در قالب ۱۱ کلاس درس جمع‌آوری شده و مهرماه امسال مدارس جدید تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۲۵۵ کلاس سنگی نیز در استان وجود دارد ادامه داد: با شناسایی دقیق آنها، مدارس سنگی نیز پس از مدارس خشتی و گلی تا سال آینده جمع‌آوری می‌شوند.

رحمانی با اشاره به اینکه ۴۷۷ کلاس درس کانکسی هم‌اکنون در استان وجود دارد، گفت: این مدارس در زمان موردنیاز امکانات خوبی برای مناطقی که فضای تحصیل در آنها وجود نداشت به شمار می رفت اما تداوم استفاده از این کلاس‌ها مطلوب نبوده و باید با مدارس استاندارد جایگزین شوند.

وی با بیان اینکه اعتبارات ملی مناسبی برای جمع‌آوری مدارس کانکسی پیش‌بینی شده است گفت: تلاش می‌شود این کلاس‌ها نیز تا ۲ سال آینده در سطح استان به طور کامل جمع‌آوری شوند.

وی تاکید کرد: برای سال ۱۳۹۸ حدود ۶۰ درصد مدارس کانکسی و در سال آینده نیز ۴۰ درصد مابقی جمع‌آوری و با استفاده از روشهای نوین ساخت و صنعتی‌سازی جایگزین شوند.

حدود ۶۰۰ هزار دانش‌آموز استان از فردا /دوشنبه/ رهسپار مدارس می‌شوند در حالیکه ۳۰ درصد مدارس آذربایجان غربی نیازمند مقاوم‌سازی است.

آذربایجان‌غربی در حالی سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کند که از نظر فضا و تجهیزات آموزشی همچنان جزو استان‌های کم برخوردار و محروم کشور است.

۷۱۲۵/۶۱۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.