علی‌محمد نیکبخت روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فضای کسب و کارهای نوپا با محوریت IT در خیابان دانشگاه ارومیه به بهره‌برداری رسیده تا فعالان این حوزه در این محل گرد هم‌آیند.

وی ادامه داد: تاکنون فعالان این حوزه استقبال خوبی از راه‌اندازی این مرکز کرده‌ و امید می‌رود این استقبال به تدریج افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: با جمع‌شدن فعالان بخش IT در مرکز نوآوری و استارت‌آپ پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی می‌توان استارت‌آپ مختص این حوزه را برگزار کرد.  

وی ادامه داد: مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با هدف توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش‌بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز جوانان نخبه استان را فراهم کند.

نیکبخت با بیان اینکه این مرکز با حدود یک میلیارد ریال هزینه با همکاری دانشگاه ارومیه به بهره‌برداری رسیده‌است اظهار داشت: اختصاص فضاهایی از دانشگاه به پارک علم و فناوری برای رشد فناوری در جامعه بسیار مهم است.

وی افزود: مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با هدف توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش‌بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز جوانان نخبه استان را فراهم کند.

مرکز نوآوری و استارت آپ ارومیه چهارم شهریوماه جاری با حضور وزیر علوم افتتاح شد.

پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری تأسیس شده است؛ این نهاد به عنوان یکی از ارکان مهم شکل گیری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تلاش می‌کند تا با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور به حمایت همه‌جانبه از شرکت‌های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه گذار بپردازد.

 هم اکنون ۹۲ شرکت فناور فعال در پارک علم و فناوری این استان تاسیس و در حال فعالیت هستند.

این پارک در تلاش است تا زمینه تجاری‌سازی و بازاریابی ایده‌های نوآورانه و فناورانه را فراهم کند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت‌ها در سطوح ملی و بین‌المللی داشته باشد.

۹۹۱۸/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.